En liten ängel!

ÄNTLIGEN!!!!
I Söndags (17/8) 16.37 kikade lilla Luna Linnéa Inkeri Magnil ut! Världens sötaste lilla tjej! Trodde inte det var sant när HON kom, hon lurade oss alla! Stackarn som fått heta "han" i magen i 41 veckor =P....

04.14 natten till lördag gick vattnet och sen hände ingenting. Fick komma in till förlossningen kl 10 och kollade några CTGremsor. Allt såg bra ut men inga värkar. Så vi var på väg hem men sista vattnet som kom innan vi åkte var aningen grönfärgat så då får vi vara kvar.. Världens längsta dag tror jag. Senare på kvällen får jag akupunktur och då sätter värkarna igång men slutar igen när nålarna tas bort.

Söndag runt sex börjar värkarna och efter det blir det inte en lugn stund. Efter en timme kommer dom med 2-10 sek mellanrum. Otroligt jobbigt att inte få andas emellan. Tur att Rickard är där. Han är jättebra på att pressa lustgasen i ansiktet på mig =) kunde inte själv för jag skakade så. Efter lunch nån gång orkar jag inte mer och tappar koncentrationen, och då vill bm och Rickard att jag ska ta ryggbedövning för att få vila lite. Kommer inte ihåg nånting mer än att Rickard höll lustgasen och barnmorskan höll i mig när han satte den. Var omöjligt att sitta stilla när värkarna avlöste varandra. Men den hamnade perfekt och äntligen får jag vila lite. Värkarna kommer med 5 min mellanrum och gör skitont men däremellan har jag inte ont alls. Flummar lite med Rickard i ett par timmar, jättemysigt =). Dosan med ryggbedövning börjar pipa och läkaren kommer igen. Ska avvakta en timme sen ska vi byta dosa. Får sitta på en pilatesboll och det är rätt skönt. Lägligt nog behöver dom inte byta dosa för nu kommer krystvärkarna och dom gör skitont men på ett annat sätt, trycker som f*n. Har bara lustgasen nu och efter 1 tim och 40 min kommer hon ut! ÄNTLIGEN!! Och det är som dom säger all smärta försvinner. Hon får komma upp på min mage och hon skriker lite, Rickard klipper navelsträngen och sen behövs bara en krystvärk för att få ut moderkakan. Och det är en TJEJ!! Är tvungen att kolla två gånger hahaa... men sen känns det så självklart! Hon som har fått heta Han i magen hela tiden. Hon lurade alla, hela tjocka släkten. Rickard är superstolt och får sätta på blöja och kläder. Han är så duktig med henne. Jag är bara så glad och så trött. Hon fattar dedär med att äta på en gång. Sen kommer mamma o pappa och mikaela och tiina och anders. Sen när dom har gått får vi in brickan med massa mackor och annat gott. Äter litegrann bara Rickard får resten. Är kvar på BB till på torsdan för hon är lite gul. Rickard åker och köper en rosa liten klänning och en body och byxor till!

Känns så underbart att ha henne hemma. Att man kan älska nån så mycket att man håller på gå sönder. Mamma och pappa älskar dig så mycket Luna! Hon är så duktig att äta och sover oftast på nätterna. Bilder på underverket kommer jag lovar! Vackrare unge får man leta efter tycker iaf mamma o pappa =).....

Kommentarer
Postat av: Jennifer

hihi jag för mej va de ju en tös från början :P vill komma oc kolla :P:P puss

2008-08-25 @ 17:17:43
Postat av: Mopplis

Ja känslan när man får underverket på magen är obeskrivlig. Det bästa som hänt mig. Och när man tittar på sitt barn gör det nästan ont i hjärtat av kärlek!

2008-08-26 @ 17:03:50
Postat av: jennifer

Väntar på bilder =) puss

2008-08-27 @ 18:27:54
Postat av: Hanna W

Grattis Petra. Vad roligt. Och vilket fint namn. Grattis igen önskar din gamla fröken Hanna. :-)

2008-08-28 @ 06:48:58
URL: http://argentumstella.blogg.se/
Postat av: Nina

Underbart! :)

Nu väntar jag med spänning på lite bilder så man får se hur sötnöten ser ut också :)

2008-08-28 @ 07:01:55
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Mamma Milla

Grattis så det kom ut ett litet flickbarn ...grattis än en gång !

2008-08-28 @ 12:38:46
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack bara bra här. Jobbar och sliter och är mamma när jag är ledig. Mer än så är det nog inte just nu. :-)

2008-08-28 @ 12:46:05
URL: http://argentumstella.blogg.se/
Postat av: karolina

grattis :p

2008-08-29 @ 15:14:28
URL: http://karolinaa86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0