Luna 3 månader

Min lilla tjej bara växer och växer =) hon är snart inte en liten bebis utan en stor bebis! Igår gick vi till BVC igen. Var en månad sen sist! Luna var 62 lång och vägde 5960 g. Hon har alltså växt 10cm och gått upp 2420 g sen hon föddes! Sen var det ju dags föe 3 månadersvaccinationen. Ett stick i vardera ben. Den första gick bra, hon gnällde lite men den andra svider ju så då blev hon ledsen. Men det gick fort över och sen somnade hon i vagnen på vägen hem. Vi var hemma och tog det lite lugnt och sen gick vi tillbaka till BVC. Hade åter träff med alla som var med på föräldragruppen. Kul att se alla bebisar! Alla hade fått tjejer, utom en som hade fått en liten Sebastian. Vi satt och fick berätta lite om hur det hade gått. Jag och en till han berätta sen började Luna gallskrika, så jag gick ut med henne i korredoren. Men hon gav sig inte så då kom jag att tänka på sprutorna. Vanligaste biverkningen var ju feber men sen kunde dom få ont i kroppen av det. Så jag gav henne en alvedon och efter 20 min somnade hon. Lagom till träffen var slut så klart. Stackars Luna.. Tjejen som satt brevid sa att hennes Emma hade fått samma sak, stackarn.  På kvällen fick hon en ny dos och sen vid nio somnade både hon och jag.

Så imorse vaknade hon 6.10 och var pigg som en mört. Bara att gå upp. Gjorde mackor till Rickard och sen gick han till jobbet och jag och Luna sov en stund fram till 10.00. Rickard var hemma på lunchen och jag ska passa på att äta något med nu när Luna somnade till i sittern. Idag har vi inga planer. Blir nog hemma-städa-dag tror jag.


Dagens bild blev en bild från sist vi var i Kopparberg. Jennifer kom och mötte oss vid tåget och Luna ville inte ligga i vagnen. Så hon fick bära henne hela vägen hem haha :D.. fast det gjorde hon så gärna. Hade glömt tossor så vi fick ta toffsar att stänga ute kylan med! Man får vara lite påhittig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Han är 4 och ett halvt tror jag. :P

2008-11-18 @ 15:48:48
URL: http://misssufia.blogg.se/
Postat av: Nina

Har varit inne på den sidan och läst några blogar :) Men ska kolla mer noga för det har jag inte gjort ;)



Verkar som att det blev många flcikor detta år :) Nästan alla har fått små tjejer.

2008-11-18 @ 17:23:02
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha..Ja. det lär inte dröja förrän du får hämta Luna från killar:P



Det är fina fisken om man bortser från det förbaskade kalla vädret:P Hur är det själv? kramis

2008-11-18 @ 18:30:59
URL: http://misssufia.blogg.se/
Postat av: Nina

Gissa vem som fått sin första tand ;)

2008-11-18 @ 20:47:09
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Ne, det har hon inte börjat med ännu :) Så allting funkar bra än så länge.

Men har hört en massa tips på vad man ska göra ifall de börjar bitas för att visa dem att dem inte får göra det. Så jag får prova när hon väl börjar ;)

2008-11-19 @ 09:24:19
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, det är inte alltid man hinner hämta kameran. Men som tur är så hade jag den precis bredvid mig :)

2008-11-19 @ 10:10:36
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: jenka

tja, jag kolla runt på lite bloggar å de verka som björnfittan e inne iår.. hahha puss

2008-11-20 @ 00:46:17
Postat av: Nina

Jag har också sett en massa fint där!



Allting är bara fint med oss. Eya har äntligen blivit lite lugnare och är för det mesta glad :)

Hur är det med er då?

Kram!

2008-11-20 @ 10:08:17
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0