4 veckor + 1 dag

Hejsan, nu var det länge sen igen. Datorn har krånglat igen och sen är det ju fullt upp hela tiden =)... nu ska jag uppdatera oftare iaf. Så här kan vi ju inte ha det!! Idag är Luna 4 veckor och en dag gammal! Vart har tiden tagit vägen? Hon är så duktig och gör framsteg var och varannan dag lillhönan!  Pratar gör hon numera rätt ofta och hon rullar från sida till sida än så länge. Griper tag i nallen som hänger över babysittern händer oxå! Helt galet vad stolt man blir även om det är så små saker.

Lite av det som har hänt:
Förra helgen var vi på kalas hos Rickards pappa som fyllde år. Hela klanen (Rickards farmor o farfar + hans pappas 5 syskon) var där och hälsade på Luna, jättekul! Luna tyckte det var kul med för hon var vaken timmar i sträck. Sen när hon väl slocknade så sov hon länge. Efter det åkte vi hem och på söndan skulle vi ha åkt till Fällersta men där var dom sjuka så vi blev hemma och tog söndagsmys istället. Veckan som kom sen var rätt lugn. Varit hemma med Luna och städat, tvättat och pysslat lite.På onsdagen hade jag och Rickard 3 års förlovningsdag. Han fick jobba över så vi gjorde inte så mycket. På torsdagen var det iaf dax att åka till BVC. Spännande värre, på hembesöket hade hon ju inte kommit upp i födelsevikten än. När vi kom dit så vaknade hon och var glad och nyfiken, allt gick bra hon skrek ingenting. Sist gapade hon när hon vägdes (och bajsade och kissade på vågen). Hon vägde 3715g och var 55 cm lång. Duktigt tyckte vi och sen fick hon lite mat innan vi gick hem. Hon älskar att åka vagn iaf! Måste fixa regnskydd till den så man kan ta promenader även om vädret är dåligt. Sen var det helt plötsligt lördag igen. Erika och Fredrik skulle komma på filmkväll men Fredriks pappa fyllde år så dom åkte till dalarna istället. Filmkväll nästa helg kanske =)... Så den lördan tillbringade vi ute i fällersta istället. Efter mycket diskusioner så åkte jag och Rickard och åt för att fira förlovningsdagen. Luna fick vara kvar hos farmor som LOVADE att hon skulle ringa om hon vaknade och var hungrig. Det kan jag säga var det svåraste jag nånsin har gjort. Det slet i hela mig när vi satte oss i bilen. Var på väg att vända flera gånger. Fast man vet att hon har det bra så känner man sig som den sämsta mamman i världshistorien. Tog mig i kragen och lyckades faktiskt njuta av lite ensamtid med Rickard på kinaresturangen ( vi fick pressentkort från mina föräldrar ). Men snabbt hem gick det efter det förmodligen snabbaste resturangbesöket nånsin. Var hemma på en timme. Luna hade sovit hela tiden och sov ett bra tag efter vi kom hem. Vet iaf att det gör jag inte om på länge. I går var det söndag och då var vi hemma och tog det lugnt. På kvällen badade Luna med pappa i badkaret. Jättekul tyckte hon =) och det blev många bilder! Ska publicera nån sen!

Och idag var det måndag igen... Luna sover för tillfället och ja hon sover fortfarande hela nätterna min duktiga tjej! Vi får se om det blir nån promenad idag, vädret lockar ju inte. Regn och rusk! Mysigt är det iaf och nu är det ju officiellt höst så nu kan jag få tända ljus igen! myyyyyys!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Va kul att du är "tillbaka" :)

Är hon redan 4 veckor?! Oj va snabbt tiden går!

Förstår att det var jobbigt att gå till restaurangen själva, jag själv har gått ifrån Eya för att åka o handla och det känns :/

2008-09-15 @ 12:50:15
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0