sjuk as hell

Anledningen till min frånvaro har varit sjukdom. Mördarinfluensa om jag ska specifiera mig exakt. Magsjuka, feberfrossa samt smärta i hela kroppen. Har hållt mig isolerad för att ingen annan ska drabbas av detta. Luna har varit en helt underbart lugn och snäll bebis när Rickard var på jobbet i fredags. Tror hon förstod att jag var sjuk. Nu känner jag mig bättre och kan därför sätta mig en stund på stolen vid datorn, har varit sängliggandes. Nog om mig och hur ynklig jag blir när jag är sjuk.

Har inte så mycket att skriva om så jag tänkte dela med mig av lite rolig/sorglig läsning. Det sorgligaste är att folk kan komma undan med vad som hellst nu för tiden, med bortförklaringen "jag var inte mig själv" eller "jag hörde en röst" men i detta fall var det "Det var Mållgan som körde bilen"

Han friades från ratt­fylleri - tack vare Alfons Åbergs låtsaskompis.

Nu kräver 23-åringen 100 000 kronor i skadestånd av JK.

- Jag gick utan körkort i ett halvår och förlorade mycket inkomst.

En julikväll för tre år ­sedan tog polisen i Sunne upp jakten på en misstänkt fortkörare.

Efter några minuters färd svängde den förmodade förbrytaren in bakom en bensinstation, och försvann för några sekunder ur ordningsmaktens synfält.


Innan polisen hann i kapp var fordonet parkerat, och en 21-årig man stod vid bilens högra sida.

Den unge mannen var påtagligt berusad och greps för grovt rattfylleri - men nekade blankt till anklagelserna.

I förhör uppgav han att den verklige föraren varit en 120 centimeter lång främling vid namn "Molgan", som hade flytt platsen innan polisen anlände.

Eftersom motsatsen inte kunde bevisas friades ynglingen senare i tingsrätten.

Körkortet drogs in

Nu kräver den i dag 23-årige mannen ett skadestånd på drygt 100 000 ­kronor av Justitiekanslern - för det halvår han inte kunnat köra lastbil eftersom länsstyrelsen tillfälligt drog in hans körkort.

- Jag jobbar med att köra grus och har förlorat stor arbetsinkomst. Jag är oskyldig och utmålad som rattfyllo, säger han till Aftonbladet.


Återkommer imorgon... ska sova! Godnatt!




Kommentarer
Postat av: ~Nina~

Jo, det var helt ok :)



Usch för influensa! Hoppas du blir frisk snart. Vill gärna träffa er ;)

2009-02-08 @ 10:03:29
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: ~Nina~

Vi var också ute idag :) Eya åkte pulka i en halvtimma typ och sen somnade hon i den så vi fick komma hem. Vi ska ut igen senare tror jag och ta lite fina bilder med :) Eya älskar pulkan! :)



Ja det är ju jättebilligt. Då får man passa på!

2009-02-08 @ 13:00:43
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0