skolavslutningar

Efter en oförskämt lång frånvaro så sitter jag här igen. Orsaken är väl som vanligt i början av Juni, SKOLAVSLUTNINGAR! Har inte haft tid eller lust att sitta vid burken. Däremot har vi haft kameran i högsta hugg! Så nu får det bli en liten bild special tror jag.

Systerysters sudentfirande började vid med. Först åkte vi till kvinnersta för att se dom komma ut! Pepparpeppar så var det uppehåll! Efter det följde vi med till Ställdalen och Mikaela stannade kvar i Örebro för att gå med klassen på Strömpis på kvällen. Vi åkte hem och förberedde för morgondagen då vi skulle fira henne. Grejade med smörgåstårtorna till sent på kvällen.

Studenten herself!

Jag blev helt kär i mammas färgglada ljuslyktor!

Smörgåstårtorna blev kanongoda. Tur att vi skrev upp receptet, för dom tänker
jag göra om! En med köttbullar, skinka, leverpastej mm och en med skaldjur.
Dom ser kanske inte så maffiga ut på bild men skaldjurstårtan vägde 11 kg!!


Presentöppning. Och en massa fina blommor!

Och många kuvert.....

Luna trivs när det är kalas!

Speciellt med en massa kusiner (mina) att leka med! Tjejligan!

Mina syskon, mätta och belåtna efter smörgåstårta och bakelser.

Blomserarangemangen blev supersöta!

Lilla Anna var med den lilla godingen. Lunas kompis!
En superlyckad dag, fast regnet öste ner!

Bättre väder var det på tvillingarnas skolavslutning. Då packade vi oss iväg till Forngårn där deras avslutning var. Supermysigt med alla sångerna, och den traditionella jordgubbstårtan! När barnen får sommarlov är ju sommaren äntligen här!

Luna myser hos farmor.

Skönsång från åk3. Rebecka i rosa klänning till vänster och Rasmus
står och gömmer sig bakom tjejen i gul klänning. Kanonfina båda två!


JORDGUBBSTÅRTAN! Mumms....

Gentlemän finns i alla storlekar. Luna får en smörblomma av Jesper!

Luna var annars nöjd hela kvällen, tills vi skulle äta tårta. Då
slocknade hon i vagnen.


Efter en lyckad kväll åkte vi hem till Fällersta igen och blev kvar över natten.
Kommer fler bilder så småning om... har ju några dagar att ta igen. 2 kalas denna helg med en massa fina bilder!

Hej sålänge!



Kommentarer
Postat av: Nina

Oj va du och din syster är lika! Nästan som samma person ju ;)

Smörgåstårtorna såg så maffiga ut! Och jordgubbstårtan, vill ha :)



Ska bli kul att se mer bilder sen :)

2009-06-15 @ 09:13:02
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: lill

tack tack..=) ja freddie blidde det;) kraam

2009-06-15 @ 13:56:04
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Nina

oj va du har haft för dig :D såg så gott ut alltihopa. vill bara vräka i mig :D



jo ja hoppas på att det ger med sig här hemma oxå. men som det är nu så är mannen dålig han med. så jag är väl på tur. å det känns ju sådär. snart midsommar ju,.



va ska ni hitta på i midsommar?

2009-06-17 @ 22:50:26
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Rickard

hej gumman din lilla bild tjyyyv.. älskar dig o ja jag ska ta fler bilder det har ju blivit några gig bilder sen senast ska bara fixa med dom så ska du få se på inlägg a la grande

2009-06-24 @ 01:07:52
URL: http://magnil.blogg.se/
Postat av: Nina

dem mår kanon. ska åka hem idag. så mysigt! hon är så lik sin pappa hon :D

hinner inte skriva mer. skriver sen.. krams

2009-06-26 @ 10:31:34
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0