ändringar

Idag har det inte hänt mycket alls. Dagens framsteg för Luna är att hon låg i mitt knä och reste sig upp sittandes. Jätteduktigt tyckte jag och insåg att ungen har starkare magmuskler än mig =).. Sitta på golvet själv kan hon med nu och det tycker hon är kul! Glömde skriva igår att innan vi åkte hem från ÖB var vi och hälsade på på kontoret! Trevligt att träffa dom igen och Luna charmade som vanligt. Kaffe och en pratstund blev det innan det var dags för henne att sussa!

Inget speciellt att blogga om idag så jag tänkte lägga upp mina senaste upptäckter om Livet efter graviditeten. I matväg har mycket ändrats har jag märkt, har börjat äta vissa "vuxensaker" som jag innan inte fick ner =).. intressant!

Skaldjur!

Eller räkor framför allt. Innan graviditeten fick jag inte ner något som hade med skaldjur att göra. Provade vartannat år på kräftskivorna på att äta kräftor men det vände sig helt i magen. Riktigt gott med skagen och räkor faktiskt! Ska bli kul att se om även kräftor går ner i år!!

Avokado!

Gillade varken konsistensen eller smaken förut men nu går det ner minsan! Kan till och med få sug efter avokado. Min egna teori är att jag är så dålig på att göra fisk (som jag älskar?) Avokado och fet fisk innehåller samma nyttiga fett.

Fetaost!

Räknas väl halvt kanske... innan kunde jag få ner det om jag var tvungen men absolut inget jag åt frivilligt. Nu äter vi det minst en gång i veckan. I grekisk sallad eller hellst direkt ur burken =P

Brieost!

Det var något jag nästan kräktes av om jag fick i mig. Man äter inte mögel i nån form!!! Men sen blev det Nyår och ostbricka och oj vad gott det var! Har ätit det vid flera tillfällen efter det! Inte illa haha...

ÖL!!!

Just det, ÖL! Jag har alltid druckit cider, inte öl... Kunde inte ens förmå mig att svälja klunken om jag nu försökte ta en. Men det är inte så dumt till maten faktiskt. Till Rickards glädje hehe... Han tycker jag är jätteduktig!

Gravad Lax!

Rå fisk ska man inte heller äta, men till julen som var åt jag faktiskt gravad lax. Och gott var det!

Mycket som förändras med en graviditet.

Imorgon är det fredag igen. Tyckte det nyss var fredag. Ikväll ska jag göra Pizzamackor, såg ett urläckert recept imorse på tv! Får se när Ronny kommer med. Han skulle vara jättesnäll och hämta bokhyllor som vi har fått av Tessan o Jimmy. Tack tack! Tänkt att dom ska vara i Lunas blivande rum sen när vi flyttar!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

hej, jag har inte fått nå kommentarar från dej..Kramisar

2009-03-05 @ 19:09:12
Postat av: mimmie

super söt unge!

2009-03-05 @ 23:06:21
URL: http://mmims.blogg.se/
Postat av: Nina

haha det var lite roligt. var är oddsen att hon heter lotta och hennes mamma hjördis :D heh. den kan inte vara stor =)



hoppas det gick bra med bokhyllorna!



ja det va ju på tiden att den dök upp här :D nu ska vi bara montera den. å det kan ju ta sin lilla tid :D tur att brorsan kommer hit i helgen, så då kan de mecka med det där bäst de vill :D bara det kommer upp!



haha roligt att hon gillar att vara med å diska. vad är det som fångar hennes uppmärksamhet? =)



skönt med städat hem. det ser ut som en bomb har slagit ner här. så förhoppningsvis så hinner ja å städa i morgon. mannen skulle kanske komma hem tidigare. går ju inte å städa med en kinkig unge. för han har varit kinkig sen sprutan.



nej usch ja måste sova nu. är så trött!

natti natt!

2009-03-06 @ 00:01:00
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Erika

Ojoj Petra vad ska vi göra....;)

öl och skaldjur!, gissa vem som kommer få det jobbigt om en viss Fredrik får läsa detta, han kommer säga kan Petra kan du eller något i den stilen;) men jaja jag ska väl lära mig någon gång jag med!! Ha det bäst kramar

2009-03-06 @ 10:57:34
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas det gick bra med pizzamackorna! :)

2009-03-06 @ 11:06:51
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Nedå, det var nog ingen fara för henne. Hon vaknade vid 8 imorse helt pigg o glad :) Jag tror att hon hade kul igårkväll också.

2009-03-07 @ 11:44:35
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

ja läste att ni var hos Nina igår =) trodde du hade uppdaterat.. men ja får kika in här senare =)



blev jätte nöjd med dopkorten.. så det va alltid nått. å sååå mysigt med dop på landet. hade det inte varit så långt till mannens föräldrar så hade vi haft det där. samma kyrka vi gifte oss i. men det känns inte ok å släpa upp alla dit en gång till då det "bara är ett dop"..



hehe va roligt. kul att de är så lättroande de små =)



hoppas ni har en bra lör nu med en massa skoj!

2009-03-07 @ 13:45:05
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0