äventyr i Nora

Igår tog jag och Luna en tripp till Nora för att hälsa på mormor. Åkte med bussen redan vid halv tio så det blev en heldag. Vi blev bjudna på mormors goda biffstroganoff (älskar den!) och Luna fick potatismos med dill i. Hon åt och åt, nästan en hel potatis åt hon upp. Efter det gick vi till Lågprismagasinet som öppnade i Nora för ett tag sen. Det var inte sista gången jag åkte dit. Hittade massor med grejer till lägenheten men tur var väl att jag åkte buss så jag inte handlade för mycket =) Det blev sängkläder, fotoalbum och pipmugg till Luna. Sen gick vi hem och tog oss an alla kort som mormor hade i skåpen. Massor med kort! Sorterade upp och fyllde i nya album. Men vi han inte klart så vi åker dit igen någon dag. Sen så var det ju våffeldagen så innan vi åkte tillbaka hem så blev det våffor med sylt och grädde. Man äter nästan ihjäl sig när man är hos mormor. ALLTID god mat och när man trodde att man skulle spricka så tryckte man ju i sig äppelkaka. Vid nio var vi tillbaka i Örebro och efter lite krångel så somnade Luna. Herregud, det måste vara första gången Luna har krånglat vid läggdags. Otroligt bortskämd man har blivit för oj man blev helt slut när hon äntligen somnade i Rickards famn vid halv tolv.

Idag blev det sovmorgon till halv tio. Då var både jag och Luna utvilade. Så idag har vi grejat lite och diskat. Pratade om fisk hos mormor igår så jag blev så sugen på det! Så när Rickard kom hem från jobbet vid  halv sex åt vi torsk (smör och dill)  i foliepaket, äggsås och potatis. En riktig barndomsklassiker, och det blev riktigt gott! Luna fick kokt morot, favoriten. Nu blir det lite Tv för mig och Rickard för Luna sover. Imorgon åker vi till Nina och Eya en stund och sen blir det Fällersta.

"Så här lång ska jag bli när jag blir stor"

Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

Naaw vilken go bild !

2009-03-28 @ 08:35:17
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Nina

tänk va skoj det är å vara sådär högt upp i luften :D man ser ju så mkt därifrån s =)



gud jag är likadan. ja tar sååå mkt kort. har tagit över 3000 kort sen januari.. det är ju löjligt. haha.. :D hur ska man kunna välja`? =)



brukar beställa kort från postfoto.se de är ganska så billiga..



hoppas ni får en trevlig helg nu :D

2009-03-28 @ 11:30:28
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Pappa

Oj, oj vad ni har varit på äventyr. Glöm inte att hälsa till svärmor (Hjördis). Välkomna till Ställdalen också, vi ska städa

2009-03-28 @ 18:04:26
Postat av: Petra

Haha ja pappa.. vi kommer till helgen! Luna är bjuden på Noels ettårs-kalas! Ses då!

2009-03-30 @ 14:26:53
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0