de 11 budorden för att bli en succébloggare..

Under dagen har vi grejat med ditt och datt och på kvällen kom gänget från Fällersta på knytistacos. Shit man äter ju ihjäl sig på tacos. Undrar varför det är så sjukt gott? En supertrevlig kväll, tack för besöket! Annars så har jag inte så mkt mer att skriva om idag...

.. jag halkade in på Carlottas insiderguide: 11 budord för att bli en succébloggare.
Roande läsning och jag fick svar på något jag undrat länge. Hur FAN kan alla fjortisbloggar som inte handlar om nånting bli så välbesökta?
För att citera: Kriterier för provokativa fjortisbloggare: det underlättar såklart om du är fjortis. Med fjortis menas även 18-19-åriga unga kvinnor med begränsat intellekt och förvrängd självbild. • Om du redan nu har massor av fiender, alltså tjejer i din närhet som avskyr dig av olika skäl, är det jättebra. • Är du en mobbartyp? Toppen! Bonuspoäng för det.
- Alltså tjejerna som är det egentliga bottennappet, snygga skal som inte har nått vettigare att dela med sig om än hur som ser ut. Sånna killar drar över och sen flyr ifrån. Men börjar man skrapa på ytan så inser man ganska så snabbt att det inte finns mycket på insidan mer än en stackars omogen, osäker tjej som sårar först för att inte riskera att själv bli det. Och för att få den uppmärksamheten som dom själva indirekt ser till att inte få genom att vara elaka och självupptagna så ger dom sig ut i bloggvärlden för att synas.

Shit vad hon dömmer ut dom nu tänker ni, men va faaan. Tyvärr finner jag inget intresse i att hålla koll på vad de här människorna väljer att ha på sig eller vad dom dricker för kaffe, eller hur mycket pengar dom lagt på allt och inget. Men man har ju olika smak och eftersom det här tydligen går hem hos folk (det vittnar ju bloggtopparna om) så finns det ju en enorm uppsjö av denna kategori bloggare så det är bara att adressändra till datastolen och se till att mat finns inom räckhåll och säga upp ditt eget liv och följa deras.
Jösses vad kritiskt det blev...

Läs gärna alla budorden, jag tycker att hon träffade rätt på det mesta!

Dagenslåt är en önskelåt från Rickard:
Johnny Cash - God´s Gonna Cut You Down
Riktigt bra låt om ni frågar mig och många andra!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gillade också hennes inlägg!

2009-11-13 @ 02:56:51
URL: http://sandorama.blogg.se/
Postat av: L

Hellue. Hur är det nu för tiden?? Hinner knappt med att blogga. Slänger in lite snabba inlägg bara då och då. Hur är det med Luna? Jobbar du nu? Hoppas allt är bra. KRamis

2009-11-15 @ 21:39:13
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0