Göteborg

I torsdags åkte jag till Göteborg med jobbet! Vi hade tur med vädret och resan gick bra till slut. Det började med att tåget ersattes med buss, inte så bra om man ska ha med sig rullstol och lift...efter bilfärd till Hallsberg så var vi på väg söderut! Jättefint på hotellet och en underbar hotellfrukost. Såklart ett besök på Liseberg. Köpte kaninöron till Luna och det manligaste jag kunde hitta i den rosaglittriga souvenir-affären var en svart pappa-tandborste så det fick Rickard. Köpte även en liten handväska på HM som Luna suktat efter länge. Hon har ju faktiskt fyllt år lilla vännen! Kom hem vid nio på lördagskvällen. Gillar Göteborg så lite sankar jag stället, och framför allt hotellfrukosten :P
 
Vi bodde på Scandic Europa. Ett stort plus var att det låg vägg i vägg med Nordstan. Sen kunde man även ta "innevägen" till tågstationen, Jag skulle haft ett enkelrum men av någon anledning fick jag ett dubbelrum =) men jag klagar inte! Dock var det ca 2 km till Liseberg.


Sen har vi ju haft besök av Lilla Sonny! Luna fick sagoböcker och fingerfärg!
Tack tack snälla ni =)


Luna hade jätteskoj med fingerfärgen. Första gången hon målar med det!

Idag är Luna på dagis igen, åter på 15 timmar i veckan. Känns bra med tanke på att hon vantrivdes så i somras. Nu är det som vanligt igen på hennes avdelning så det blir nog bra nu igen, Jag ska förmodligen till kontoret en sväng och sen till VC. Hösten gör sig påminnd, har fått urinvägsinfektion. Blä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0