Midsommar i Aspa

Eftersom jag njutit till fullo av min semester i Bergslagens djupa skogar har jag inte varit speciellt aktiv på bloggfronten. Vi har haft mycket skoj för oss och det kommer bli ett jäkligt långt inlägg så jag delar upp det i fler inlägg istället.

Dagen före midsommar trotsade jag och Magda regnet och begav oss ut efter blomster. Satt på deras utegård och lyssnade på musik ( och en tydligt spännande fotbollsmatch på Behrn Arena ), drack latte och band oss varsin krans till Midsommar. Mycket trevligt och runt tio var det dags att åka hem och få lite sömn.

Kransarna blev kanon!

På midsommaraftons morgon gick vi upp och gjorde oss fina och sen åkte vi ut för att lämna Luna hos Nanno. Hon skulle med på cykeltur till Gällersta Forngård för äkta svenskt traditionell midsommarfirande med allt som hör till.

Jag och Rickard hämtade Ronny och sen begav vi oss till Tessan och Jimmy. Lunch-grillade och spelade kubb och fotbollskrocket. Runt sex åt vi en massa god midsommarmat, sen blev det mer Kubb och fyrhjuling i skogen. Hade en riktigt trevlig kväll som alltid när vi tar oss tid att träffas :) Vid midnatt gick vi som vågade trotsa knotten och tog årets första dopp i sjön. Jättevarmt var det inte men det var det däremot i poolen som var uppvärmd till 38 grader, som vi hoppade i när vi kom hem. Där satt vi och bubblade till klockan var tre på natten. Sen gick vi in och spelade yatzy och snackade skit till klockan var sju på morgonen. Då gick vi och la oss och sov riktigt gott, dagen därefter låg vi i solstolar och åt pizza innan vi rullade tillbaka till örebro.

Värdinnan för kvällen


Karln min!


Jag och Tess förbereder färskpotatisen :D


Kubb var på liv och död för Ronny


Midsommarmys på kubbplanen


Pooooooolen!


Den bjuder jag på, trött kl halv sju på morgonen. Dags att sova!


Kommentarer
Postat av: cammie

ser ut att vart trevligt =)

2011-07-07 @ 18:09:10
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Nina - Tvåbarnsmamma

Ja, det är helt sjukt att man måste betala för tid då barnen är lediga. Men jag har märkt att förskolorna gör allt för att få in så mycket pengar som möjligt.. Borde bli ändring på det tycker jag.



Ja, men då får vi passa på att ses tycker jag!

2011-07-07 @ 23:07:46
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- ville bara önska dig en trevlig helg :)!

2011-07-08 @ 01:30:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Per-Johan Ingberg

Trevliga och mysiga semesterbilder. Jag tror du och min kompis Berit skulle trivas ihop...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0