Semestern i Ställdalen

Har varit dålig på att blogga om hur vår semester har varit, men det har varit för att jag verkligen har haft semester! Från civilisationen, från internet, från allt!
På midsommardagen åkte vi tillbaka hemåt och hämtade Luna och Rickards syskon och åkte norrut. Väl framme var det sängen som gällde. Sen har vi haft en riktigt varm och skön vecka med bad, grillning, fiske massor med sooool och trevligt umgänge!

Tidigt på måndag morgon hackade vi lite mask i komposten och gick iväg till sjön
innan simskolan började för att fiska lite. Rebecka tyckte för två år sen att allt var äckligt
men i år satte hon på mask på kroken och tog upp mörtar och abborrar själv!


Rasmus lärde sig fort att kasta långt med kastspö. Här är från bryggan vid
badplatsen. När vi var ute med båten i Björken-sjön fick han gädda och
abborre på kroken men de slet sig.


Mitt hjärta har äntligen fattat tycke för fiske och vi kom hem med en hel del
utrustning.


Far och dotter! Mina två underbara hjärtan!


Eftersom Luna hade ett infekterat sår som inte ville läka blev det inte så
mycket bad för hennes del. Men hon och morfar hade kul ändå! Istället för
bassäng blev det sandleksaker för hela slanten! Denna bild ska upp på väggen
här hemma!


Rebecka lekte med Queenie, mamma o pappas hund!


Vi var mycket ute på sjön och fiskade med lillebror och hans tjej! Tack till er
som lånade ut båtar som gjorde det möjligt att åka allihopa!
Sofia, Rebecka och Rickard åkte i en.


Jag Rasmus och Freddie åkte i den andra båten. Fina Rasmus i soldengången!


Gäddan som jag fick på kroken! Den hoppade i båten själv. Det var många gäddor
som högg den dagen men eftersom vi inte hade tafs högg dom av linan. Dagen
efter såg vi till att vi hade tafs på kroken.


Tycker det är så kul att det går bra för simskolan i Ställdalen, jag gick där när
jag var liten. Det har gått trögt i flera år men i år är 80 barn inskrivna vilket
betyder att det kommer barn från andra orter för att gå på simskolan.
Luna kunde ju inte vara med men tremänningen Noel plaskade järnet! Vi gick
dit och åt glass och lekte lite!

Kommentarer
Postat av: cammie

tack så mycket =)

2011-07-08 @ 18:15:36
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var riktigt kul och trevligt att ni kom hit allihopa! hoppas de blir mer gånger i sommar ! :))

2011-07-10 @ 23:27:10
URL: http://sofiaeinarssonaminne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0