33 grader varmt

Nu var det länge sen jag skrev igen.. jag får bättra mig lite =) Sammanfattar veckan som var:

I Onsdags var jag hos bm igen. Kotten verkar må bra därinne och den ligger fortfarande som den ska med huvudet neråt. Jag däremot hade dåligt blodsocker (kunde bero på att jag var hungrig). Men jag äter oftare än förut så det är bara att fortsätta med det. Sen var blodvärdet sämre också, det låg på 104. Äter fortfarande 2 kapslar Neferix om dagen så det kunde bero på att jag inte har tagit folsyra (som har varit slut) på några dagar. Har köpt nya nu så vi  får se vad det visar nästa gång. Nu har min bm semester i 3 veckor iaf så om jag träffar henne igen så har jag gått över tiden =).. Nästa gång den 7e (2 dagar före beräknat datum) så ska jag träffa en annan barnmorska. Men hon verkar trevlig så det går nog bra det med.

Sen efter besöket knallade jag upp till resecentrum och mötte Jennifer och Bubblan som har hållt mig sällskap till i fredags när dom åkte hem. Skönt med sällskap när Rickard är på jobbet =). Iaf så var det sjukt varmt hela veckan så vi gick upp vid nio-tio tiden och sen var det bara att ta filten och några liter vatten och vandra ut och sätta sig i skuggan. Går inte att vara i lägenheten på dagarna när det är varmt ute. Spelade kort och softade tills Rickard kom hem, då gick vi hem och åt lite.

I fredags åkte Jenkan och Bubblan med oss hem till byn. Rickard hade fått tag på en tvättmaskin till mamma och pappa så vi åkte upp med den. Åt lite burgare och sen åkte vi hem igen på kvällen. Och nu håller vi oss nog på hemmaplan.

I lördags
åkte vi med Fredrik och Erika och deras hundar till sjön. Värmen höll på ta livet av oss så när dom ringde så var vi på på en gång =). Åkte till ett ställe utanför Närkeskil där man kan ta med hundarna. Jättefint ställe verkligen. Så vi badade och tog det lugnt hela dagen. Pastasallad och fika och en hel del vatten. Åkte hem vid fem och sen grillade vi på kvällen hos dom. Mysigt värre. Kom inte hem förän halv två som vanligt!

I Söndags ringde lilla Rosita och sa att vi skulle följa med och bada igen, och så blev det. Marielund vid hjälmaren denna gång med tvillingarna, Rosita, Anders och Ronny. Stannade tills det började åska så då åkte vi hem och åt pizza. Skön dag! Sen på kvällen när det slutat regna tog jag och Rickard moppen hem (ja jag åker moppe 2 veckor innan kotten är beräknad).. =).. La oss tidigt iaf, man blir trött av den här värmen.

Och idag så är det värmerekord. Trodde åskan skulle göra vädret lite mindre kvavt och hett men nej. 33 grader i skuggan och steksol. En höggravid kvinnas dröm verkligen! Ligger i sovrummet och dricker isvatten och Rickard åkte till jobbet för en stund sen. Ska ta tag i disken sen när det inte är så hiskeligt varmt!!

Hej sålänge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0