7 veckor + 1 dag

hejhej... nu har det varit en dålig bloggperiod igen, ursäktar för det mina trogna läsare =) nu ska det bli bot och bättring! Luna blev 7 veckor i går lilla tjejen. Växer så det knakar och hon har börjat fått lite rutiner. Hon sover tex 2-3 timmar på seneftermiddagen. Perfekt eftersom hon sover hela natten sen! 

I torsdags kväll kom vi fram till att vi skulle åka till Fanthyttan iallafall. Eller jag och Luna blev det. Tiina kom och hämtade oss och Rickards bror Ronny var med och hans morfar Matti. Terry kunde inte låta bli och fick hålla Luna en stund :P... hon såg så liten ut i hans armar. Vi gick iallafall in och Tiina gick upp på övervåningen med Luna och kollade på tv. Det brukar ta ca 2 timmar men det var elevernas examens kväll så då fick vi stanna lite längre, men det var lika intressant som vanligt! Hörde inte ett ljud från Luna på hela tiden så hon hade det mysigt med farmor. Men hon hade druckit upp hela flaskan men mjölk så när jag kom var  hon hungrig. Sen åkte vi hem efter fikat.

I fredags var jag och Luna hemma och städade lite. Luna var så duktig och roade sig själv så jag fick en hel del gjort! Sen när Rickard kom hem åkte vi och handlade sen till Fällersta. Där blev vi bjudna på tacos mums* åt tills man fick matkoma och sen åkte vi hem vid halv elva.

På lördagen gick jag upp för vi hade tvättstugan mellan 9-13. Luna sov med pappa så hela förmiddan var lugn. Sen vid två kom mamma och pappa och hälsade på. Vi gjorde tacos igen hehe.. (Tiina hade stekt 4 kg köttfärs så vi fick med oss lite hem) Sen åkte pappa och Rickard och handlade lite till tvättmaskinen som vi fick av dom när dom köpte ny Den är ganska smal så den får plats perfekt i vårat badrum. Perfekt att kunna tvätta när rickard inte är hemma och passar Luna. Det blir en hel del tvätt när man har barn har jag märkt! Dom stannade hela kvällen och åkte hem strax efter tio. Tack mamma för hjälpen med disken!

I söndags var vi hemma och tog det lugnt. Vid tre-tiden ringde Rickards pappa och frågade om vi kunde hjälpa han att köra grejer till Tiina. Robbin ska ju flytta dit istället. Så det gjorde vi och vi blev kvar där ett tag. Rickard och Ronny var i maskinhallen och grejade med en bil och jag och hönan gick in. Dom hade precis kommit hem från sjukhuset. Anders stackarn hade åkt på bihåleinflammation direkt efter lunginflamationen så han hade legat inne sen lördagen. Luna myste med farmor och sen när hon somna så målade hon fransk manikyr på mig. Vart så fint så! Sen åkte vi vid sju för kärran skulle va inne kvart över sju i stan igen. Lämnade Ronny hos tjejen sen åkte vi hem och lagade köttbullar och makaroner. Sen var det läggdax. Kollade på "Fun with Dick and Jane" och pumpade ur lite mat till Luna medans hon sov i bilstolen. Sen vaknade ju hon och var klarvaken. Så hon satt uppe med Rickard till halv ett sen kom dom och la sig.

Och idag var det måndag och Rickard är ledig idag. Tog sovmorgon och sen frukost. Luna somnade i sittern så jag passar på att ta igen bloggandet. Vi får se vad som händer idag. Ska iallafall till apoteket och hämta ut Lunas medel mot det vita på tungan. Sen får vi se. Det är ju jättefint väder idag iallafall! Kanske stan en sväng?? Nu har Rickard köpt bluetooth till datorn så nu kan jag skicka över lite bilder från telefonen =)... Så bilder kommer senare ikväll eller i morgon! SOLONG!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Idag hade det varit perfekt väder för en sväng på stan :)

Hade jag mått lite bättre så skulle vi ha kunnat gå :)

2008-10-06 @ 14:52:02
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Va kul, hoppas ni får en bra dag! :)



Åh, mina naglar skulle behöva fräschas upp ;) De är så tunna och går sönder hela tiden hehe

2008-10-06 @ 15:10:18
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Har också nagelolja men är dålig på att använda den hehe måste bli lite bättre på det :)

2008-10-06 @ 15:30:58
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

Tack så mycket :)

Vad söt Hon är lilltjejen =)

2008-10-06 @ 16:14:32
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, nånting måste det ju vara som är fel. För hon har inte varit såhär annars. Bara nu de senaste dagarna.

Har funderat på ifall det är tänder på gång men det känns lite för tidigt för det.. Vet inte när tänderna börjar komma..

2008-10-07 @ 10:53:57
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

Tackar =D=D

snart fyller vi år :P

2008-10-07 @ 16:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0