irriterande fakta

Nyhetsmorgon står på hemma när Luna vaknar tidigt. Och idag, jag blev jag bara grinig. Först handlar det om Bonusarna som uppnår miljardbelopp. Nu är det kristider och det skärs ner på allt, löner och jobb. Får man inte sparken så får man gå ner i lön. Så ligger det till och det är inget att göra åt, gilla läget och ge sig ut efter andra jobb tills det blir stabilt i ekonomin igen. Så är läget i sverige. ALLA drabbas UTOM chefer och regeringmän?? Varför?? Nej dom skiter i allt som händer och beslutar sig för att höja sina löner och ta ut MER bonusar! Får man göra så?? Hallå är det ingen som kan gå in och stoppa idiotin? Troligtvis inte eftersom sverige är ett mesland som inte protesterar mot nått utan finner sig i det mesta. Skärs det inte ner på direktörlöner så ska det fan inte skäras ner i skolor, äldrevård och barnomsorg...det är min bestämda åsikt.

Sen blev man ju inte gladare när det handlade om gubben som höll sin dotter fången i källaren och fick en massa barn med henne. Hans advokat vill att han ska frias och få vård! VAAA???? Hallåååå Sluta jag får hjärnblödning! Det är dags att sluta hålla psykopater om ryggen, ge dom lite vård och släppa ut dom i samhället igen. En klok person sa nått som jag tog vara på. Det finns ingen ursäkt att vara elak mot nån. Elakhet är ingen sjukdom. Det finns ingen psykisk sjukdom som man får skylla på för att rättfärdiga elakhet. Det finns ingen som vill hjälpa nån i sitt missbruk, ge heroin till en pundare eller alkohol till sin alkoholiserade farfar. Då ska man inte heller gå med på att behandlas som skit av en psyksjuk person. Det är att hjälpa idiotin att fortlöpa. Slutligen - Stäng in gubben så han får sona vad han har gjort. Man kan sitta på livstidsstraff och få vård där. Det finns genomelaka personer och dom ska inte springa runt och få utlopp för den.

Tråkigt inlägg men behövde skriva av mig... återkommer senare ikväll med vad vi har haft för oss =)

Kommentarer
Postat av: Nina

Håller med om att gubben ska få livstid. Sjukt om han släpps ut och får vård!

2009-03-16 @ 14:14:00
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Lill

Hehhee, gör så du.. ;) Ja visst var de fina. =)!! Hoppas allt är bra med er!? kram

2009-03-16 @ 15:32:42
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: L

Inte alls tråkigt! Finns det någon som inte håller med dig? Då är dom fan lika sjuka! USch vad jag önskar idioterna fick lida lika mycket som lidandet dom ställt till!

2009-03-16 @ 16:37:13
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Erika

Kloka ord från en klok flicka:)

Du har helt rätt skulle jag kunna stoppa allt elände så lovar jag att jag skulle göra det!

Jag blir lika irreterad som du!

Hoppas folk kan ta sitt förnuft till fånga någongång!!

2009-03-16 @ 18:19:23
URL: http://[email protected]
Postat av: Judit

håller helt med. bra ord! ;)





jag fattade att det var från dig, du skrev "och rickard tycker" så då anade jag.. Ja, han är stor men det är inget vi tycker eftersom vi lever med honom, hah!

2009-03-16 @ 21:56:21
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Basic / Snygg

Hmmm.. låter ofta bli att läsa och se på nyheterna p.g.a. alla tråkiga nyheter..



men lösningen är ju inte att sticka huvudet i jorden.. ler



...........................



Läs om "Dagens Guldkorn… Grabbarna med känsla för stil..…" på min Blogg...



http://basicsnygg.bloggsida.se/

2009-03-17 @ 00:31:25
URL: http://basicsnygg.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0