Marsmars..

Upp och ner och fram och bak har tillvaron varit ett tag. Men nu faller saker och ting på plats. Lunas dagis inskolning var inte så rolig. I en och en halv månad var det mycket gråt och vi trodde att vi skulle få avbryta. Om det inte hade varit som så att hennes dagispersonal hade gett sig på att det skulle fungera. Så efter att ha spridit ut hennes 15 timmar på hela veckan vilket blir 9-12 mån-fre så började rutiner råda och Luna kom till rätta. 1 Mars blev dagen då det hela vände och nu trivs hon jättebra! Hon hänger upp overolen på sin lilla krok och sen går hon till fröken för att se vad de andra barnen har för sig. Har aldrig kännt mig så lättad i mitt mammahjärta som nu när det fungerar så bra. Nu kan det bli lite gnäll när man hämtar istället men då vet man iallafall att hon har roligt där.

Annars så har vi haft lite förkylningar och en vecka med vinterkräksjukan. Och bokstavligen så är vi insnöade. ÖBO har varit uppe på vårt tak ett antal gånger och skottat snö och på baksidan har vi snö upp på fönstren. Älskar snön men nu är det lite för mycket av det goda. Solen tittar fram och vårfåglar hörs tidigt på morgonen så nu kan snön gärna få släppa sitt grepp. Nu är det bara på att hoppas på en otrolig sommar efter den här otroliga vintern!

Sen fortsätter vi att vänta på alla små tigerbebisar som kommer eftersom det är tigerns år i år. Ska bli spännande!

Min träning fortsätter och det börjar ge resultat med starkare rygg och ben. Vilket är himla skönt, bieffekten blir ju att man får äta som en hel karl för att behålla vikten men det är egentligen inget att klaga på.

En nyfunnen passion är inte helt otippat för dom som känner mig: Ballerina Kladdkaka. Och ja dom ska hellst doppas i mjölk! Riktigt smarriga.

Annars så har jag börjat intressera mig för vad man egentligen stoppar i sig. Det har ju blivit lite hysteriskt med allt sånt men jag har kommit fram till att nog fasen är riktig mat det man bör stoppa i sig. Tillsatser och halvfabrikat och light produkter tror jag att om några år ser vi bieffekterna av dessa onyttigheter som jag väljer att kalla det. Men men inga utsvävningar om det.

Igår var vi och firade kusin Isabelle på 14års dagen! Shit vad tiden går! En väldigt trevlig eftermiddag-kväll. Lunis hade väldigt kul med Evelin!
Nu är det dax att se om det finns någon tvättid till mig ikväll!

Solong!

Kommentarer
Postat av: Nina

Så kul att du äntligen skriver igen! :) Nu får du hålla på det varje dag också ;)

Puss&Kram

2010-03-10 @ 19:29:56
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0