Sommar

Äntligen börjar värmen komma. Ett par riktigt fina sommardagar har det varit och även åskoväder och hällregn. Men det hör ju sommarn till! Lillebror Freddie har varit hos oss i hela 3 veckor. Tiden har gått väldigt fort för i fredags åkte han hem igen. Lite tomt blir det allt. Denna helg har vi varit ute i Fällersta och hälsat på. Fick träffa familjens nyaste tillskott, kattungarna León och Lotta. Riktiga charmtroll. Annars har Luna haft feber hela helgen tyärr. Men imorse varhon feberfri och fick gå till dagis. Snart börjar jag jobba. Hoppas vädret blir fint resten av veckan. Nu till något jobbigare att skriva om. Men jag vill ändå göra det.
Sista veckan under Freddies vistelse hände något oerhört tragiskt när en vän till familjen gick bort alldeles för tidigt. Alexander blev endast 19 år gammal för Gud bestämde sig för att kalla hem en av de sina, om än alleles för tidigt. Han hade studenten framför sig och skulle även bli farbror för första gången i Juni. Det väntade barnet kommer ha en aldeles speciell skyddsängel som vakar över honom/henne. Nu var det länge sen vi sågs men dessa dagar har många minnen dykt upp och pratats om. Mycket kul har vi hittat på tillsammans med honom och familjen genom åren. Och du har alltid haft en speciell plats hos min lillebror som annars bara hade systrar att se upp emot. Tankarna går nu till din familj som saknar dig bortom ord. Det är inte naturens gång att förlora ett barn. Svårast är det ju alltid för oss alla som lämnas kvar. Alex finns där ingen sorg eller smärta existerar, han finns där bara kärlek och trygghet regerar och väntar på de sina. Ta hand om varandra!

Platsen där så många ljus tänts. Dit även vi åkte. Kalkbrottet
utanför Kvinnersta. Vila i frid Alex!

Kommentarer
Postat av: Erika

Usch vad tragiskt det är när sådant där händer...

Ingenting man vill uppleva, men tyvärr så blir det så ibland.

Skönt att lilltösen är frisk iaf.

Får ta och ses snart igen:)

Kramar

2010-05-24 @ 15:43:29
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag kom på att jag måste fixa din design nu.. Har släppt allt med den eftersom jag inte får in bilder och text som jag vill ha det i menyn :/ Vet inte vad det är som är fel, men har försökt på alla möjliga sätt. Går det bra för dig att ha designen utan bilder på Rickard, Luna och Alvin tills vidare?

Kram!

2010-05-25 @ 18:33:11
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0