BF+6

Bf+6.... blir tokig snart..

Varför vill den inte komma uuuut!!!! En riktig morsgris säger Rickard =P..

Igår kom Rickard hem med massor med köttfärssås från sin mamma! Mmmm va gott det var, ska äta det  hela helgen haha. Tack tack för maten Tiina!

Kom nyss hem från barnmorskan. Min ordinarie är ju på semester så nu har jag en annan. Mina värden va bra och bebisen har växt lite till.. blabla... Ville att dom skulle undersöka ifall nått kan vara på gång, skulle kännas bätte då. Jag har ju inga känningar alls och jag blir knäpp av att gå och bara vänta. Har ju ont på nätterna och det trycker som tusan men det händer ju nada. Har fått höra att det som gör så ont och sticker så kan vara att livmodertappen håller på att ge sig och att öppningsskedet kan ha börjat även om det går långsamt. Frågade Bm om det men hon hade sina bestämda åsikter om den saken:
 - Nej man kan inte känna om man inte har förvärkar eller värkar. Och om vi skulle kolla upp det måste vi göra en gynekologisk undersökning och det brukar vi inte göra. Och känner du att det är nödvändigt får du boka en tid, det finns en i slutet av nästa vecka men det tycker jag är onödigt eftersom du antagligen kommer få bebisen innan. (jaha?) Det är bara att vänta inget som du kan styra över.
Generös som hon var fick jag en tid på specMVC den 22a, en fredag för bedömning. Frågade om jag inte kunde få komma den 21a eftersom dom inte sätter igång på helger. Men nej det gick inte och hade det gått en vecka till kunde jag lika gärna vänta över helgen. BLÄÄÄÄ!!!
Har ingen lust att göra nånting idag, skulle behöva diska lite men orkar fan inte. Rickard är på jobbet som vanligt och solen skiner och det är varmt. Får se om man känner sig lite muntrare när Rickard kommer hem, kanske kan hitta på nått då det är ju helg nu så. Och åker man iväg kanske kotten vill komma ut.. nu ska jag trotsa solen och kolla på tv istället. BYE!

Kommentarer
Postat av: Nina

Men vilken taskig barnmorska. Hon verkar inte förstå att det är jobbigt att gå över tiden. Jag slapp ju det men jag kan tänka mig hur det känns!

Hoppas kotten bestämmer sig för att komma i helgen!

2008-08-15 @ 15:41:20
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

Petra nu är jag orolig, din telefon är avstängd..å inge bloggande idag.. lr msn...Hoppas den kommit =)) puss

2008-08-16 @ 16:17:05
URL: http://j3nka.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh, jag hoppas att du har fått din bebbe nu!! :D :D

2008-08-17 @ 00:51:51
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

grattis grattis grattis , fick mms av rickard.. så söt så.. puss

2008-08-18 @ 13:17:26
URL: http://j3nka.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh, ser nu på kommentaren att du fått! Underbart! :D Grattis!!

2008-08-18 @ 14:03:00
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Va kul att ni också fick en tjej!

Nu får du berätta lite om hur det har gått. Gick förlossningen bra?

Har varit så nyfiken och tittat på din sida hela tiden om du har uppdaterat :)

2008-08-22 @ 11:23:37
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Josse

Stort grattis till lilltösen! :-)

2008-08-23 @ 13:56:50
Postat av: Nina

Hoppas ni får det roligt imorgon! :)

Nu är det bara några timmar kvar tills vi sätter fart mot Sthlm :) Roligt det ska bli!

Ska försöka hålla koll på din blogg också och skriva själv emellanåt :)

Ha de så bra!! Kram

2008-08-23 @ 19:55:27
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0