äntligen tillbaka :P

Nu är jag tillbaka efter ett rätt långt uppehåll måste jag säga.  Och jag har blivit rätt mkt tjockare med :) Ska fixa magbild lite senare. Hur som hellst har jag inte haft tid och ork med bloggen på ett tag men nu ska det bli andra bullar. Lite uppdatering kan kanske vara på plats
  • 13 dec luciadagen fick vi plus på stickan! Kotte på gång =)
  • 3 jan var vi och skrev in oss hos barnmorskan, hon är helt fantastisk verkligen. Då togs första proverna.
  • 14 jan hos barnmorskan igen. Provtagning och info.
  • 5 mars fick vi göra fösta ultraljudet. Det var häftigt och gud vilken vilding det var därinne. Då var bäbisen 17 veckor och 5 dagar.
  • 21 april till barnmorskan igen och då blir det mer blodprov och sånt för nu har vi kommit halvvägs genom graviditeten =).. Dock visar det sig att jag har en negativ blodgrupp som dom måste hålla koll på så att jag inte bildar antikroppar mot bebisen =/..
Nu blir nästa besök den 13 maj och den 15 maj ska vi på  föräldragrupp för första gången. Kommer vara varje vecka nu. Sen är det 2 juni som jag ska till barnmorskan nästa gång. Idag är det 26 veckor + 6 dagar, 92 dagar kvar till förlossning om det blir som planerat!

Nog om det. Idag kom lillebror och hans kompis Sam. Dom ska sova kvar inatt och imorrn ska dom bada lite på gustavsvik och så. Jag har tvättat halva dagen och Rickard har varit med dom på stan. Igår var vi på begravning.. Anders pappa Olle som hade gått bort. Var en fin begravning men så varmt och det var inte kul med svarta kläder kan jag säga. Kommer nog bli svettigt med magen i sommar har jag en känsla av. Nu ska jag iaf laga lite mat, blir pasta m carbonara idag tror jag. Brukar bli sjukt gott!

Hej sålänge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0