12 november

Hejsan..
Idag vaknade jag och Luna samtidigt 9.15. Lagom sovmorgon!

Igår var vi ute i Fällersta en stund. Hämtade äntligen databordet och passade på att hälsa på lite! Fick höra lite mer av Ronnys Afrikaresa. Det är ju så man får reslust! Nu är ju det omöjligt några år framöver, kan ju inte åka ifrån lilla älsklingen! Men det skulle vara kul att resa hela familjen när hon blir lite större.

Idag ska vi vara hemma och ta det lite lugnt. Skönt att man börjar få lite ordning. Luna låg i babygymmet en halvtimme imorse så man fick äta frukost i lugn och ro. Sen fick hon följa med ut i köket när jag diskade. Hon älskar dom gula diskhandskarna och dom glittriga kylskåpsmagneterna som vi fick i julklapp av mina kusiner Agnes o Alva. Rickard kom precis hem på lunch. Han gör det om han är i närheten med lastbilen =) kul tycker jag och hönan!

Ekologiskt?!
Så här var det att mina fiberhavregryn tog slut igen så jag gick till Konsum och skulle köpa nya. Brukar vara ganska dålig på att köpa ekologiskt, det brukar ju vara så att det är dyrare. Men så var inte fallet denna gång, dom ekologiska fiberhavregrynen var billigare än dom vanliga så då tog jag dom. Och vilken skilnad!! JA det är skilnad på elologiskt och det vanliga. Märkte att dom vanliga har en bismak som smakar lite plastigt eller som förpackning. Så numera kommer jag köpa ekologiskt när det handlar om min grötfrukost som jag har blivit beroende av.
Ägg från Tiinas höns går inte ens att jämföra med dom man köper så ägg köper vi ju aldrig heller, och i somras köpte vi tomater från Kvinnerstaskolan som med odlar ekologiskt. Jag har bestämt mig för att handla ekologiskt i den mån man har råd. Det känns ju som att man hellre äter sånt som inte är besprutat. Vem vet vad för skit kroppen samlar på sig. Och kan man göra något för att hjälpa miljön så varför inte? Ett litet steg åt rätt håll för småbarnsfamiljen =)

Nog om det, här kommer en bild på Luna!

Luna i sittern i köket. Kollar när jag diskar. Gosekaninen är döpt till Lena numera =) och den ska hellst vara i munnen samtidigt som hon pratar =) kul att hon kan ljuddämpa sig själv!

Kommentarer
Postat av: jenka

åå så fin hon e :D

2008-11-12 @ 12:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0