fettisdagen

Undrar om man är förprogramerad på att man ska äta semlor idag?? Vaknade imorse och var så sjukt sugen på semlor! Har fortfarande inte ätit nån men jag vet vilken jag vill ha! Sist jag och Natta fikade på Fagers så hade dom Blåbärssemlor. Otroligt gott!

Så här ser härligheten ut! Nästa år ska jag ge mig på att göra egna blåbärssemlor.

Luna har varit glad idag. Hon fick en mjukiskatt från teddy&co av Rickards kusiner Axel och Herman. Hon älskar när man skakar den, gapskrattar varje gång =) var tvungen att ringa Rickard så han fick höra! Sen har den ju en fin gul lapp också. Hon blir nog som min syster när hon var liten, hon var galen i lappar. En jul fick hon en flanell-pyamas och hon älskade den för då vart hela hon som en lapp haha =) Nu sover Luna iaf och Rickard kommer hem sent idag. Tråkigt för man blir att längta så. Ska göra mat lite senare, blir lätt idag för jag har färdig köttfärssås i frysen, bara att koka pasta. Men igår gjorde jag nått som blev godare än förväntat. Har lovat att lägga upp receptet här:

 
Alltså Kassler, Brocoli, Gul lök, vitlök, en burk(stor) creme fraiche och Fusilli-pasta!
Strimla kassler, 1 lök och 2-3 vitlöksklyftor och i med allt i en stekpanna. Häll i en stor burk Creme Fraiche. Jag hade fryst brocoli som jag hade ner när det börjat puttra. Sen på med salt och ganska mycket peppar. Hade en liiiiten skvätt ketchup med. Låt det puttra ihop lite och sätt på lite pasta. När pastan är klar har brocolin hunnit mjukna. Färdigt att servera!

Mycket gott och helt i min och Rickards smak. Hoppas någon törs testa!

Imorgon blir det nog städdag. var ett tag sen så det behövs =) vi har ju knappt varit hemma! Sen på torsdag kommer Erika och Fredrik och äter Tacos! Mums! Sen får vi se vad som händer!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

MÄTT nyss ätit en blåbärs semla =)Snor receptet av dej låter gott..puss

2009-02-25 @ 13:09:53
Postat av: Nina

så härligt med en större lägenhet. å fler garderober! tänk va mkt man kan få plats med :D

vi har två i theos rum. tre ute i hallen. sen fyra inne i sovrummet plus en klädkammare. så det är perfa! hade gärna haft en större klädkammare. typ en walking closet :D haha



vi bor i en lägenhet. vi flytta i nov till en trea. perfekt just nu!

2009-02-26 @ 10:56:43
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: L

Hejhej.Vi bor i Tyresö söder om stockholm.Haha ja det blir lätt så att man samlar på sig en massa kläder till barnen.Men jag är extremt dålig på att köpa kläder till mig själv. Jusst nu skulle jag verkligen behöva lite nya kläder men tycker det är super jobbigt att leta och prova o så.

Mycket roligare att köpa till min dotter o bebis i magen =)

Uj skulle aldrig stå uu med oordning hemma, när jag flyttar brukar jag stå nästan hela nätterna för att få ordning så snabbt som möjligt annars blir jag tokig.:)

Har ni fullt upp med packning o så nu? Eller vad har ni för er den här veckan??

2009-02-26 @ 15:47:12
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Nina

Va gott med blåbärssemla, det måste jag prova nån dag. Har inte ätit en semla detta året ;)

Receptet låter gott förutom kasslern, vilket vi inte äter :) Kanske man kan hitta på nåt annat att använda istället, typ kycklingfilé (?)

2009-02-26 @ 15:53:12
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Du ska inte på mammagalan i sommar?



http://mammagalan.se/wp/

2009-03-10 @ 13:33:32
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0