snö överallt

Hejhej... Idag har vintern kommit alldeles lagom till sportloven! Hoppas den håller i sig till V.8 för alla barns skull! Vaknade tidigt för Luna ville upp men sen la vi oss och sov till tio igen.

Luna lika glad som vanligt på morgonen!
Aldeles när vi hade vaknat ringde mamma och kollade om vi hade fått lika mycket snö som dom och jag tror faktiskt att vi har fått det. minst 20cm kom på natten. Snö är faktiskt ett måste för att man ska stå ut med vintern som är så lång på vår breddgrad. Vi tog det lugnt och åt frukost. Luna älskar blåbärssoppa. Sen gjorde vi oss i ordning och gick ut. Precis när vi kom utanför dörren kom plogbilen och plogade åt oss. Tajming kan man säga. Vi skulle gå först men det var dåligt plogat och sen blåste det kallt så vi tog bilen till Eyrabadet och hälsade på. Lovade att komma förbi och visa upp Luna i höstas men det tog "bara" 5 månader.... kul var det iaf att träffa alla och vi ska snart dit igen!
  
Tittade på stans finaste och fetaste änder innan vi satte oss i bilen och åkte vidare till Fällersta. Rickard tog en massa urfina bilder på vägen dit men ni får ta en titt på hans blogg dom närmsta dagarna. Rickards
Trevligt som vanligt och vi får se om vi åker dit imorrn med. Skulle bygga snölykta med Rasmus men vi väntade för länge och det slog om från plus till minus och all kramsnö försvann. Har redan sjunkit till minus 6 grader. Blir så otroligt sugen på att åka skidor när det är så fint ute. Rickard vill prova på Snowboard så vi ska ta en tripp till Klacken nästa gång vi är hos mamma o pappa.
Dags för kudde täcke och sängen, godnatt så hörs vi!



Kommentarer
Postat av: Erika

Ja våfflor är aldrig fel;)

Gud vad spännande... ja det verkar finnas en hel del lägenheter här nu vilket är plus... Hoppas ni får den, det skulle vara så kul med er så nära liksom...

Var det många på visningen??

Jag håller tummarna för er. Vilket väder vi fått då rena rama vintern, jag som vill ha vår...

Sitter hemma och syr gardiner till vardagsrummet nu.

Skönt att du piggnat till också!!

Då får vi hoppas att du hör av dig med possetiva besked snart;) Var rädd om dig!!

Kram kram

2009-02-09 @ 11:56:57
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ja jag hoppas lika mycket jag med:)

ja jag hörde det när ni var hit sist men om han tyckte den var fin så kan han ju inte vara alltför skeptisk iaf.. Fredrik var inte heller så pigg på att flytta när jag gav det som förslag men nu är han glad att jag övertalade honom så det blir nog bra ska du se;) Nej men då får vi hoppas att dom äldre ligger längre ner än er så ni kan få den...

Ja jag tror nog att det tar lite längre tid än så att få svar vet att vi fick vänta typ två dagar eller något efter sista anmälningsdagen så innan veckan är slut borde ni fått svar iaf.. Jag väntar med spänning på svar, håller tummarna som sagt!!!

Kramar

2009-02-09 @ 21:49:29
Postat av: Nina

Eya tackar och ber mig säga till Luna att hon saknar henne :)

2009-02-10 @ 11:48:12
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Va bra då! :) Hoppas det inte dyker upp nånting som förhindrar er ;)

Ha det så kul på träffen! Kul att det finns en massa tjejer, då kan Luna få bra kompisar kanske ;)



2009-02-10 @ 15:26:04
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

gud så glad hon var :D söt!

2009-02-12 @ 23:04:37
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0