bloggtorka men mycket har hänt

Känner att jag fortfarande fastnar i bloggtorka emellanåt.. Men det blir så när det är mycket som händer.

I tisdags åkte jag och Luna till Brickebacken och hälsade på Erika och Fredrik, stannade till kvällen och hade en jätte trevlig dag och blev dessutom bjuden på mat. Tack tack =) Sen åkte jag direkt till Fällersta för på onsdagen var jag barnvakt åt tvillingarna och Rosita. Det var strålande sol så vi var ute ganska mycket. På torsdagen skulle Erika och Fredrik komma på middag men Rickard fick jobba över så vi skjuter på det en vecka. Istället var jag kvar en natt till i Fällersta och, fick vara med och fixa i Rositas nya rum. Så kul! Ska bli så roligt att Luna ska få ett eget rum sen när vi flyttar! Sen var det Fredag och då åkte vi iväg till babycafeét och träffade Nina och Eya. Stackars Eya var trött och orkade inte riktigt med så hon fick gå hem och sova lite. Ska åka hem till dom någon dag i veckan och hälsa på på hemmaplan. Var ett tag sen så det ska bli kul! Lagade lite god mat på kvällen och Luna satt med i stolen!

På lördagen åkte vi till Klacken igen, hade planerat en utedag med korvgrillning och skid/snowboard åkning. Min familj, Rickards mamma och barnen och Jonathan och Linda och deras barn var där. I maj kommer en till liten bebis så det ska bli kul! En trevlig dag med en massa sportlovs-skoj blev det. Och tack till alla som såg till Luna så jag fick åka lite i backen! Tvillingarna åkte skidor för första gången och dom var jätteduktiga. Ronny åkte bräda för första gången och min lillebror Freddie hade med sig sin tjej Emelie också.

Korvgrillning, kramkram och mys i fikastugan!

Rosita fick använda sin rosa hjälm och jag mina nya skidbrillor!
Vägen hem var inte riktigt lika trevlig.. Blev vittne till en bilolycka (det var snorhalt och snöyra) En bil i mötande körfällt som skulle köra om en buss och fick sladd på bilen. Rickard såg som tur var tidigt att det skulle gå illa så han bromsade in i tid och bilen körde i diket och voltade runt, som tur var ner på däcken igen. Rickard sprang ut och kollade hur det gick och jag ringde 112. Mannen som var själv i bilen gick ur bilen och var till synes oskadd, men chockad. En bil till stannade och sen fick vi invänta räddningstjänsten. Ambulansen och brandkåren var ganska snabbt på plats och vi fick stanna kvar och berätta vad som hade hänt, fick även lämna våra nummer ifall polisen kommer att höra av sig. 20 min senare åkte vi hemåt igen och då mötte vi polisbilen som hade varit på en annan olycka på vägen dit.
Stackars Tiina åkte ju efter oss och hon trodde att det var vi som låg i diket. Som tur var var det ingen som skadade sig, skyddsänglarna stod vid vår sida den kvällen. Hade vi frontalkrockad hade utgången inte varit så bra som den blev. Man blir skärrad i efterhand när man tänker på att det bara var sekunder som avgjorde utgången. Och med Luna i bilen (som sov hela tiden) vill man inte tänka på vad som kunde ha hänt.

Rickard har fler bilder från helgen utlaggd på sin blogg!

Idag var det Söndag och vi har tagit det lugnt. Har spenderat hela eftermiddagen i tvättstugan och Rickards pappa har varit på besök. Känns som måndag idag men det är det ju imorgon!
Godnatt, trött och ska sova tror jag!

Kommentarer
Postat av: Erika

Vilken tur att allt gick bra, och att det inte var ni i bilen det hade som sagt inte varit så kul!

Hoppas på Tacos på torsdag... Mumms!!

Vi ses och hörs vännen

Kramar

2009-02-22 @ 21:48:11
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Nina

Men usch va otäckt.. Några sekunder hade ju kunnat avgöra om det hade varit ni istället för den andra bilen.. usch..

Tur att ni klarade er!

2009-02-23 @ 10:25:15
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Hon vaknade ju ett par gånger och gnällde lite men det var inga problem alls :) Jag vaknade halv nio idag helt pigg :)

2009-02-23 @ 14:43:39
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo jag vet men syrran hade typ gjort som jag, så då vart jag ju tvungen att ändra igen men nu får det räcka för ett bra tag framöver!!!!

Kram

2009-02-24 @ 13:18:55
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, man kan nog göra en massa fint med programmet. Men det gäller bara att lära sig hantera den :)

2009-02-24 @ 17:17:41
URL: http://ninac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0