baddag


Hej hej!
Igår var vi hemma hela dagen och fick lite gjort här hemma. Luna sov inte mycket alls mot vad hon brukar så det är nog dags att låta henne sova mindre på dagarna. Rickard jobbade över en liten stund och sen kom han hem och tyckte att vi skulle åka till Gustavsvik med Luna och bada lite. Neeeej jag orkar inte klockan är mycket, var min första reaktion men hur ofta gör vi något sådant? Så vi åkte till Ica maxi och köpte badblöjor till Luna och sen åkte vi till Gustavsvik. Kom dit 19.30 och man får bada till kl 21. Lagom för Luna första gången. Men det som var skönt var att vi var helt själva på hela äventyrsbadet där bebispoolerna finns. Så helt underbart skönt. Det kom en till familj men annars var vi själva. Luna var lite skräckslagen första kvarten men sen gick det bra.

Hon klängde som en liten apa, lilla vännen.

Usch vad otäckt, vill inte stå upp!

Varför måste jag badaaaaa!!!!

Nu går det ju ganska bra. Skönt att det var folktomt!

Tillslut fick jag komma till pappa ändå =)
Vi badade i en halvtimme och halva tiden gick det hur bra som hellst. Sen gick jag och Luna upp och klädde på oss och Rickard simmade lite i motionssimmet. Inte så dumt tyckte vi för vi hittade FISKAR!!! En halvtimme satt Luna och tittade och pratade med fiskarna i entrén. Bara det var ju värt att återvända för haha... så jag kan rekomendera att man åker tisdagar innan stängning. Då får ni anläggningen för er själva om ni har tur!

Pyamas och färdigfixad!

Titta pappa vad jag har hittat!!!

Titta, känna och prata!

Mysig kväll som vi garanterat kommer göra om!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jodå, vi blandar alla möjliga olika droppar =)

Det har varit lugnt nu i ett par dagar peppar peppar. Vi var som tur var ganska inställda på att Alva skulle ha kolik, eftersom storasyster hade det tills hon var 4 månader!

Tjejerna är 2 år, och 2 månader gamla.

Vilken söt tjej ni har!

2009-01-28 @ 14:22:41
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Erika

Åhh gud vad mysigt, tänk om jag också hade en sådan där liten höna så jag också kunde göra sådanna saker...LÄNGTAR:)

2009-01-28 @ 14:24:52
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ååå lillhönan badar :) så söta ni är :)

2009-01-28 @ 14:49:33
Postat av: ~Nina~

Verkar som att ni hade jättemysigt!

Skönt att få vara där helt ensamma :) Vi måste nog också gå och bada med Eya nån dag :)

2009-01-28 @ 15:19:23
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: ~Nina~

Ja, det skulle vara jättekul :)

Måst bara hitta ett bra badlinne först hehe

2009-01-28 @ 15:31:39
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Okej,jag var 18år när Rebecca kom,hon kom i oktober 99 och jag fyllde 19år dec 99.

Jag vet inte hur jag kom på det.Jag låg i sängen och försökte komma på olika fina men ovanliga namn.

Sen försökte jag göra om vanliga namn och så.

sen dök luna upp som ett,men killen vägra.Fasst det har han gjort med alla mina förslag hittills :) Men kan nog övertala honom längre fram.

Vad mysigt att ha typ hela badstället för sig själv. ser urmysigt ut.

2009-01-28 @ 19:30:20
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Lillemor

åh vad häftigt när allt stämmer in sådär=)

Haha nej han har inga vettiga förslag alls:)

Men jag har redan gått igenom massa olika namn jag är kär i så jag hinner nog komma på några nya som han också kan tycka om,hoppas jag:D

Hoppas du får en skön onsdagskväll.

2009-01-28 @ 22:05:08
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: ~Nina~

Här sover Salah men inte Eya hehe hon är piggelin ikväll ;)

Jag kan inte laga så bra finsk mat, har gjort om nästan alla maträtter till mina egna så jag kan inget traditionellt.

Ett tips är att gå till coop forum vid överskottsbolaget. Där har de en liten disk med korv o allt möjligt från finland :) det finns även jättegoda finska pirooger som man äter med äggsmör ;) om ni har smakat det nångång (?)

2009-01-28 @ 23:14:35
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

hahahha menar du allvar? hahhaha! ja berätta för min man att du hade sagt att din vän hade fått vänta jätte länge. Liiite roligt att det är samma bänk. Den här var ju på rea, så därför köpte vi dem. Å det var helt slut på centrallagret. då ja ringde dem så sa dem att det var sån åtgång. Ja kände bara - om det är sån åtgång så får ni väl beställa in fler? Å speciellt om det var samma möbel som din vän vänta på.. Då vet de ju att den är populär?!



ÅÅåå va najs å åka å bada. Har ni varit på babysim? Jag tänkte kolla runt efter det, men vill att han ska bli lite äldre. Vet inte om det är värt pengarna, eller om man ska åka å plaska lite själv. så länge man inte släpper dem så vad kan gå fel?! vad är det man betalar för? skönt iaf att ni hade hela alltet för er själva. såå lugnt å skönt. å perfekt för en första gång..

2009-01-29 @ 00:32:57
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: ~Nina~

Jag såg också det programmet. Hemskt att man kan bli så stressad!

Jag tror att det är nånting inbyggd i alla kvinnor att man måste försöka hålla allting rent o fint. På nåt sätt måste man också vara stark för man får inte visa sin sårbara sida, känns det som.

Jag tror att jag ska prata lite med BVC om hur jag känner för jag är jättelycklig, men ändå är det mycket som gör mig stressad så att jag mår dåligt.

2009-01-29 @ 15:36:07
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: ~Nina~

Ja, Eya har tid nästa vecka på torsdag. Åtta-månaders kontroll :)



Mår du också lite dåligt eftersom du vill prata med kuratorn?

Jag ska köpa ett badlinne som jag hittade på Haléns, jättefin! Sen kan vi dra iväg o bada nån dag allihopa ;)

2009-01-29 @ 18:23:04
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Haha vad kul=) Rebecca e populärt namn.

JA precis får smyga in mina favorit namn igen lite senare mot slutet:)

Imorgon är det fredag tjoho! Har du några planer för helgen??

2009-01-29 @ 20:59:59
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0