Full rulle

Hejsan. Det var tänkt att jag skulle börja blogga som vanligt igen men vi har haft fullt upp. Brukar blogga när Luna sover men nu har jag gjort en massa annat under den tiden =) Tänkte sammanfatta veckan lite.

Förra söndagen åkte jag och Luna till Ställdalen. Bodde hos mamma och pappa.Roligt att träffas. Man får passa på att åka dit nu när man är ledig =). Och Luna växer ju så fort. Trevligt och mammas goda mat!
På måndagen träffade vi Natta och Noel. Gick på kyrkis och det gillade Luna, speciellt när det var sångstund! Efter det softade vi en stund hemma hos dom och sen åkte vi till Majvor och handlade lite. Blev Byxor och 2 bodys till Luna och Jeans till mig. Efter det åkte vi till Ställdalen igen och mamma hade köpt majs/potatis-puré och mangomos till Luna och det åt hon. Har nog aldrig sett henne äta så mkt mat. Gissar att det har varit att hon inte tycker om gröten hon får.
På tisdagen träffade vi Sandra. En gammal klasskompis som jag inte har träffat på flera år! Så det var kul och nu ska vi försöka ses lite oftare än vart tredje år hehe. På kvällen körde mamma o pappa oss till tåget och där fick vi sällskap av Lisa, en tjej jag spelade fotboll med förut. Jättekul att ses igen!
Sen var det onsdag och då packade jag och Luna oss iväg till BVC. Luna fick andra vaccinationen och den här gången sa hon inte ett ljud! Hon vagde 7350 g och var 67 cm lång, stora damen!
Torsdagen var en lugn hemma dag med lite disk och plock.
Sen var det fredag och då slutade Rickard halv tre. Tog det lugnt och gjorde lite god mat. På kvällen somnade Luna så jag och Rickard kollade på Bolt, den nya animerade filmen om hunden som tror att han har superkrafter. Så kul film skrattade hela tiden! Se den!
På lördagen var det dags att ta tag i lägenheten och vi insåg ganska snabbt att det inte gick så bra när Luna var med så vi körde henne till Fällersta till farmor en stund. Så städade vi järnet i 3 timmar. Sen när vi skulle åka och hämta Luna hade nån tänt på dom nya soptunnorna...

så då ringde vi brandkåren och dom var där på 3 minuter. Jävligt onödigt på helt nya sopkontainrar måste jag säga. På kvällen blev vi bjudna på mat hos Erika och Fredrik. Grillad fläskfilé gjorde att man börjar längta till sommarn! Efter en trevlig kväll åkte vi till fällersta och sov kvar där.
Så på söndagen var vi där och sen tog vi en sväng till Marieberg och handlade ett par grejer på rean.

Och idag var det måndag. Luna är inne i en kinkig period och kräver konstant uppmärksamhet. Hoppas det är en övergående fas. Anders har varit här och lunchat med oss iaf! Han är och gräver på ett bygge vid i3. Så han kanske kommer imorgon med! Nu väntar vi bara på att Rickard ska komma hem så ska jag laga lite mat. Nu kan det ju vara på plats med lite bilder!

Klicka på bilderna så blir dom större!

Våra stackars soptunnor.....

Luna på Max vid Behrn Arena!

Pommes fixk hon inte smaka men
ostsås fick hon smaka lite på!

Luna läser bok. Lagom stor för henne
att hålla i.

Rosita följde med till Marieberg.

Nu ska jag på riktigt bli bättre på att uppdatera här =)


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, den är jättebra! :) Jag vill också se Bolt, det stod mellan den filmen och den vi såg ;)

Kul att få se lite bilder på Luna igen! Hon är så söt! Vi får ta o ses nån dag. Det var ett tag sen!

2009-01-26 @ 18:06:28
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har nog inget speciellt för mig i veckan :) Inget planerat iaf!

Jo, det skulle vi kanske kunna göra på fredag. Har inte varit där sen de öppnade igen.

2009-01-26 @ 19:00:57
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kan vi göra :)

Får höras på torsdag o se så att båda kan! Kramar!

2009-01-27 @ 11:53:03
Postat av: Lill

Du tror inte att det bara är försenat med avin då? Jämt när jag kolla i brevlådan så fanns avin en dag efter eller så!!Aldrig på dagen då den skulle komma..=) DeT är toppen med internetbank tycker jag.. OK=D

2009-01-27 @ 12:21:20
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja hon älskar det, men hon hatar när man ska torka henne efteråt och ta på pyjamasen ;)

Då blir det världens liv här hemma ;)

2009-01-27 @ 13:29:36
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Erika

Hehe ja efter mycket tjat från syrran så var jag tvungen. Ja tack själv det var mycket trevlig, absolut det är bara att säga till vi är alltid på om vi kan;) Hoppas allt är bra, här är allt bra iaf.

Sköt om er! Kramar

2009-01-27 @ 19:54:31
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hej hej. Hur är det med dig idag?

Jodå jag har en dotter sen tidigare,9år är hon.

Har ni planer på fler barn?

2009-01-27 @ 21:31:29
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hallo.. söthönan bara växer :P

Får se om de blir gustavsvik nu har fått ont i halsen och som plåster på såret så vart jag förkyld inatt.. får se hur jag känner mej på fredag..Puss

2009-01-28 @ 09:34:24
Postat av: Lillemor

Ja lilla bönan e planerad=)

Ja det är lite läskigt att bada med dom små sprattlande liven=) hehe.

Men dom brukar juh älska det om temparaturen e lite varmare än för oss vuxna:)

Hur gammal var du när du fick lilla luna.

Måste erkänna att jag la upp Luna som namnförslag till min kille innan jag hittat din blogg.:)

Tycker det är jätte fint.

2009-01-28 @ 12:21:33
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0