Nytt År

Gissa vem som är tillbaka efter ett pinsamt långt uppehåll =)
Det har hänt LITE sen sist. Kan ju ta det från början.

Den 22 December ringer Tiina och meddelar att vinterkräksjukan har fått nytt tag och att hör och häpna, Julafton får skjutas fram! Tråkigt men vad gör man när kräksjukan inte visar någon nåd. Hm... Ringer och pratar med mamma och vi kokar ihop lite planer. Den 23e åkte vi på kvällen till Löa för att hälsa på min moster och hennes familj, äta tacos och ha "lilla julafton" och uppesittar kväll. Käkar tacos och byter klappar och hinner även med lite julgodis. Mysigt, träffas inte så ofta som man skulle vilja men så blir det ju. 

1: Klappöppning. Pappa, kusin Alva, moster Madde, mamma och kusin Maja.
2: Tvillingarna, Alva och Agnes poserar framför julgranen.
3. Luna ligger som en prinsessa i "puffen" och har koll på allt och alla
.

Luna öppnar sin första julklapp! Alva och lillebrorsan med på ett hörn.

1: Fredda och Alva öppnar klappar
2: Alva tyckte det var jättekul med Luna =)

När kvällen var slut så åkte vi till Ställdalen med mamma o pappa. Bestämde oss för att fira julen där tillsammans. Åt julmat och farmor kom dit. Luna fick fira sin första julafton och vi hade en mysig dag! Luna fick potatis och gröt och försåg sig själv med en köttbulle från min tallrik när inge

1: Mamma blev glad för sina specialknivar.
2: Pappa och Freddie. Lillebror fick läsa upp klapparna i år.
3 Queenie fick en egen klapp, valpgodis som blev väldigt uppskattat.


Alla julklapparna fick plats på vardagsrumsbordet!

1: Farmor, mätt efter god julmat.
2: Luna fick Sked, gaffel och kniv.
3. Trött Rickard  och Luna.


Sen den 30 December så var det julafton i Fällersta. Mamma och pappa, lillebror och farmor kom på besök. Julmat, spel och trevlig samvaro =) bilderna får berätta mer.


1: Pappa, farmor, Rosita och mamma.
2: Till slut var julklänningen nerspydd, och det blev så varmt så Luna fick en body på sig.
3: Tessan, Tiina och lilla hönan.


Kvällens bästa bild enligt mig! Tessan och Luna busar och har skoj!

1:Luna håller i sig för sitt liv =)
2:Dom två sötaste tomtarna på samma ställe!
3: Pappa och Anders. Varje jul så är det Geni-turnering. Brukar pågå hela kvällen! I år fick dom äntligen vinna! 3 Julen som vi firar tillsammans!

Dagen efter, 31 December firade vi Nyår hos Erika och Fredrik. Träffades på Ica Maxi och handlade en massa god mat. Senare blev det Ostbricka och Guitar Hero. Riktigt kul måste jag säga och Luna hade kul hon med. Massor med raketer smälldes vid tolv och Luna sov hela tiden, vaknade inte en enda gång av att det smällde.

1: Fredrik och Erika, mätta efter en riktigt god nyårsmiddag!
2: Luna får sitta på Kasper en stund, han ser inte så imponerad ut hehe.
3: Jag och Erika rockar järnet
!

Jag och Luna. Hon kunde inte sitta still på nått av korten! Hon hade så kul med Bitringen haha. HOn hade sina fina nyårskläder hela kvällen! Då var det slut 2009 och slut på Lunas år =)
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!







Kommentarer
Postat av: jennifer

fina bilder :)

2009-01-04 @ 19:47:45
Postat av: Nina

Kul att höra ifrån dig och se bilder :) Verkar som att ni hade jättekul!



V i mår bara bra. Har varit förkylda allihopa men nu är det bra igen :)

Hur är det med er då?

Kramar!

2009-01-05 @ 08:51:23
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Va kul att hon börjat äta lite :)

jag la i en liten klick smör och nånting som man egentligen inte ska ge till de små, alltså socker. Fast bara jättelite! T.o.m jag tyckte att gröten smakade mycket bättre, nästan som våran.

2009-01-05 @ 13:12:02
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja saltet är jag noga med. Vill inte ge henne nåt som innehåller salt, men ibland har hon ju fått smaka lite kyckling eller sånt från våran mat fast det är så lite.

2009-01-05 @ 15:28:07
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Men det är ju så små mängder så det gör nog inget :) Men chips får han nog vara lite mer försiktig med ;)



Jag har gett Eya lite allt möjligt faktiskt. Men det enda som går ner än så länge är potatis och morot. Så jag ger henne bara det nu ett tag så utökar jag med andra saker när hon vant sig.

2009-01-05 @ 15:39:56
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

ja han växer så det knakar :D ett kg på en månad lite drygt.. man hinner ju knappt med. men jag antar att det var så för dig med ?? eller? =)

2009-01-05 @ 21:34:53
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

finns du på vimedbarn.se?

2009-01-05 @ 21:36:21
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack ska du ha och god fortsattning pa det nya aret!



Det blir nog battre hoppas jag! med varmen och sa! Halsa familjen och ta hand om dej. Jag kan trosta dej med att i sverige ar det for det mesta iaf varmt inomhus:)



Kiss!

2009-01-06 @ 15:46:45
URL: http://misssufia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0