Torsdag

God kväll. Tänkte att man skulle få mer rutiner med Luna. Så jag och Rickard får lite tid tillsammans på kvällarna. Tänkte att hon skulle vara i säng till kl 22. Gick in med henne 21.30 och nu sover hon. 15 minuter tog det. I början kunde jag inte gå ifrån henne utan var tvungen att gå och lägga mig samtidigt som henne. Nu räcker det att jag ligger hos henne tills hon somnar. Så duktig min lilla höna!!

Mina underbra älsklingar!! Kan inte leva utan dom där gullepluttarna =)

En till sak är att hon har börjat äta ordentligt med gröt nu. Förut gick det inte ner mer än på sin höjd en halv tesked per gång. Nu har jag börjat ge henne miniportioner på förmiddagen och på kvällen innan läggdags. Nu är hon uppe i 5 teskedar! Det tar sig. Har börjat äta tillsammans med henne. Då tittar hon och tuggar när jag gör det.
När Rickard kom hem idag så tittade vi på film Eagle Eye. Den var rätt bra tyckte jag. Sen åt vi något som jag kan rekomendera. Ett improviserat recept som inte tog mer än 20 min att göra. Perfekt för dagar när man inte orkar stå vid spisen!
Började med att koka curryris. Man blandar curry i vattnet man kokar riset i. Sedan strimlade jag kött, går bra med vilket kött som hellst men jag hade benfri fläskkotlett i frysen så det använde jag. Stekte det i olja och på med lite salt, peppar och grillkrydda. När det var genomstekt hällde jag över wokgrönsaker- findus orginal. Sen fick det stå en stund så grönsakerna blev mjuka. Till detta kan man ha den sötsura thai såsen.

(brukar ha den när jag marinerar kyckling med...)
Har ingen bild på hur denna rätt blev på tallriken men gott blev det. Grönsakswok med kött och curryris!
Thats what´s for dinner tonight - Som Rachel Ray alltid säger haha. Jag har börjat kolla på hennes matlagningsprogram. Brukar vara när jag och Luna äter frukost. Hon gör mycket lättlagat som både är nyttigt och går snabbt =)
Nog om det, har inte så mkt mer att berätta idag.
BAJBAJ!


Kommentarer
Postat av: Nina

4 år är mycket det med :)



Ja, vi tänkte också börja åka på lite utflykter så fort det blir lite varmare. Tänkte åka till skansen och även kolmården :) Det blir nog kul!

2009-01-15 @ 23:01:16
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Duktig Luna är som somnade och äter så bra! :)

2009-01-15 @ 23:01:55
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, hon har 3 nere och 3 uppe :)

Hon bits väldigt sällan, så det är bra. Men när hon väl gör det så känns det inte så bekvämt ;)

Det var mer i början hon bet mig eftersom hon var ovan med tänderna.



Ja, vi kan ju gå dit nästa fredag kanske :) Tänkte vara där lite längre nästa gång ;)

2009-01-16 @ 11:23:58
Postat av: Jennifer

söt hönan :)

2009-01-16 @ 12:35:47
Postat av: Nina

hahah rolig du är :D



ja har faktiskt lagt honom i sin barnvagn. själva liggdelen. så har vi lagt den sen i spjälsängen som står bredvid vår säng. mest för min egen skull - för att ja ska kunna sova. ja får så sjukt ont i ryggen att ligga med honom bredvid mig (även om ja vill ha honom där hela tiden). men sen så på nätterna sen då han vaknar så lägger ja honom bredvid mig..



måste ha honom på min sida av sängen istället för mitten av dubbelsängen. min man vaknar liksom inte - han sover tungt. å råkar han vända sig om å han ligger där så skulle ja få panik. theo tar nästan upp större plats än va ja gör, just för att man ska göra så att han inte rullar iväg nånstans..



natten till igår så vakna ja av att johan rulla mot mej. å ja reagera fort som fan å sträckte ut armen för å skydda theo. fick johan å stanna upp å vända på sej. så ja andades ut å kolla på theo. bara det att theo låg inte där. hah. han va i sin barnvagn. så sjukt. ja låg verkligen som om ja höll om honom..

2009-01-16 @ 22:51:47
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

Matte är svårt! Vet inte hur det kommer gå för mig heller på kursen :/



Vad gör ni i helgen annars då?

2009-01-17 @ 10:07:42
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Har en utmaning till dig ;)

2009-01-17 @ 19:58:25
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Du har en överraskning på min blogg :)

2009-01-17 @ 23:47:36
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Erika

Åhh vad söta dom är tillsammans syns att det är pappa och dotter;)Vi får höras av snart, kanske ringer någon dag vem vet;)

Ha det bäst!! Kramar

2009-01-18 @ 19:03:26
URL: http://godisknatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0