Familjesemester

Vi har hunnit med en hel del på några veckor. Så mycket att jag inte ens har tittat åt en dator. Men nu sitter jag här igen. Tack för alla kommentarer med, ska besvara dom med sen!

Midsommar firade vi hos bekanta till familjen i Kopparberg. Och för att vara traditionen trogen blev det både jordgubbar och REGN! Det var uppehåll hela dagen fram till vi skulle äta. Från det att vi satt oss (i en carport) så öppnade sig himlen och sen öste det ner hela kvällen. Men med filtar och god mat gjorde det ingenting, vad är svensk midsommar utan regn??

*Jordgubbar och tårta åt vi inomhus eftersom regnet och åskan inte gav med sig.
*Medans andra faktiskt badade i det kalla vattnet!!
*Luna höll sig inomhus iallafall.

Men efter midsommar kom värmen. Och kanonvädret är orsaken till min frånvaro här på bloggen. Istället för den planerade Göteborgsresan åkte vi med Nina, Salah och Eya till Parken Zoo i Eskilstuna. En lagom dagsutflykt. 300 bilder tagna den dagen men här kommer några bilder.

*Vi han inte mer än in på området så hittade Rickard FATOMEN, och blev genast Rickard-3-år igen. Älskar den karln!
*Jag och Luna tittar på tigrarna. Och njuter av skuggan.
*Nina, Rickard, Luna, Eya och Salah.
*Eya sprang omkring överallt och kollade läget!

*Rickard och Luna kikar på marsvinen.
*Jag, Luna, Eya och Nina vilar en stund hos sköldpaddorna.
*Sen gjorde värmen sitt och vi satte oss i skuggan och åt glass och allt som var KALLT!

Sen var det dags för tvillingarnas semester i Ställdalen. Så vi begav oss norrut. Riktig sommarvärme, så det blev mycket bad i sjön. Grilla på kvällarna och ha det mysigt! Tvillingarna fick sova i husvagnen och det gillade dom. Sista dagen hann vi även med lite fiske.

*Rasmus, Jag, Luna och Rebecka har nyss anlänt.
*Första doppet i sågdammen för sesongen.
*Luna och Jennifer gassar i solen.




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Saknar er <3

2009-07-15 @ 17:19:05
Postat av: Pappa/morfar

Hej! Kul att se bilderna från Ställdalen. Hoppas ni hade lika trevligt som vi. Var rädda om er och kom snart och hälsa på.

2009-07-26 @ 12:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0