KALAAAAAAS!

Mycket festligheter har det varit på sista tiden. I lördags var det Eyas 1års kalas. (Skrev ju fel förut, hon fyller ju den 10e) Så då blev det kalas hemma vid dom. Verkligen trevligt och tiden bara flög fram. Luna hade jättekul, hon älskar mycket folk tror jag. Och Eya var så fin i sina kalaskläder! Lilla prinsessan! Bilderna får berätta mer!

Eya var så fin i sin ljusblåa klänning!

Och den fina Disneytårtan var kanongod och gick åt som smör i solsken.

Alla barnen mumsar tårta!

Luna och Eya leker i Eyas rum, där alla presenter öppnades.

Eya håller 1 av som 100 bollarna hon fick!

Och killarna höll till i köket.

Fler bilder från kalaset hittar ni hos NINA

Senare på kvällen blev det grillning hos Erika och Fredrik som hade kommit hem från dalarna. Riktigt gott! Sen fastnade pojkarna framför tv-spel så jag och Erika tog Luna i vagnen och gick ut med vovvarna. Eller Maja rättare sagt. Kasper var kvar hos pojkarna.

Sen var det söndag och efter lunch hos oss åkte vi med mamma och pappa till min kusin Eveline för att fira hennes 7års dag. Fick smaka på en riktigt kladdig och god chokladtårta helt i min smak! Här kommer lite bilder.

Eveline, den lilla godisråttan! Så fin i sin lila sidenklänning!

Luna satt och myste en lång stund hos morfar.

Efter det åkte vi hem och la oss, efter en rolig dag!

Idag har vi stått i ösregnet och grävt upp rabatten på framsidan. Tänkte göra lite fint där. Men är det nått jag ogillar så är det när grannar är oförskämt nyfikna och står och iaktar allt man gör, samtidigt som dom låter ungarna springa i andras rabatter... menmen dom finns tydligen över allt vart man än flyttar. Till slut var vi färdiga och det blev bra. Nu ska vi bara klura ut vad vi ska sätta där. Har sparat prästkragarna, någon lila blomma och en ganska stor rosbuske.
När vi äntligen var klara där åkte jag och Luna till Nina och Eya. Fick fika och hade det mysigt, och idag lekte tjejerna tillsammans, Eya gick och Luna kröp efter eller tvärt om. Senare kom Salah och Rickard så vi blev kvar till klockan var efter tio. Tack för en trevlig dag!! Alltid lika kul! Igen kamera med men tidigare i inlägget länkade jag till Ninas blogg och hon har bild-dokumenterat dagen!
Nu är det sovdax! GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, det är det verkligen :)



Åh vilka underbart fina bilder ni får till med kameran! Ska sno alla från bloggen nu ;)



Tack själv för diskningen och pizzan!

God natt och sov gott!

2009-06-15 @ 23:47:47
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: L

Oj vad många kalas och tårtor =) smaskigt!

Med min första dotter hade jag inte heller förvärkar. Det är visst mycket mera vanligt som omföderska.

Jätte tröttsamt att man inte riktigt vet hur man ska göra när man får ont. Nu väntar man bara på att det ska göra ondare varje gång. haha.

Ja vi får väll se om det blir midsommar :D

Inte mig emot!

Har ni planerat så där super mysigt midsommar firande som man har på landet? JAg älskar sånt men svårt att få till här i sthlms förorten s

Hoppas ni får en bra vecka!

krams

2009-06-16 @ 09:51:11
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, han brukade ta med sig pastasallad ofta förut men tröttnade på det. Han äter ju den varm varje gång också vilket inte är så gott.

Men jag håller med dig att det är enkelt, billigt och så :)



Jaha, det kostade alltså. Men tjänar man nåt med att ha kortet? Alltså mer än billigare vandrarhem och hotell?



Sov gott! :)

2009-06-16 @ 23:30:16
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag börjar äntligen lära mig om Photoshop så det är kul :) Snart kna jag kankse börja med riktigt proffsiga designer ;)



Men vi hörs senare om ikväll!

2009-06-18 @ 15:02:52
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 11:25:01
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Judit

vad söta alla barn var på bilderna :) men prinsessan i klänningen, en godbit!

2009-06-22 @ 19:30:02
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Katarina

Det värmer när du skriver så! Du verkar vara en helmysig tjej/mamma : ) Ja nån måste ju hålla koll på den skit ungen xD

2009-06-22 @ 23:49:13
URL: http://devilxdoll.blogg.se/
Postat av: Nina

Lillemor ligger på förlossningen NU. bebis är på väg ut. hihiihi!

2009-06-25 @ 08:11:55
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

stort grattis till Luna! åå snart är det ett års kalas för henne med ju! :D



hoppas ni hade det sååå skoj på zoo:T. så mysigt att gå på det! älskar sånt ju. ahha.. ni fick ju kanon väder med!!



dem mår så bra så, de blir kvar till imorrn iaf då bebisen va lite gul. så de skulle se om de behövde sola henne. men de mådde så bra å hon går på moln :D



hoppas ni har en riktigt fin helg nu! krams



2009-06-26 @ 22:56:18
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja vi var ute på den vanliga morgonvändan ;)

Ja tyvärr är vi hemma igen hade gärna stannat kvar hemma i dalarna men jobbet kallar... Vi hade det jättebra skönt att få lite lantluft :)

Ja jag saknar dig med ju!!! JObbar hela helgen men vi får försöka ses iaf... Jaha oki ja jag har försökt någon gång, men nu vet jag varför;) Jag har äntligen fått tillbaka min telefon nu så det känns bra. var rädd om er! kram kram

2009-06-27 @ 10:43:16
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej tänkte bara höra om ni kommit hem till bebyggelsen ännu?? Jag är ledig i helgen vi kanske kan hitta på något?? Hör av dig :)

Kram kram

2009-07-03 @ 12:03:08
URL: http://godisknatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0