"sleepless in Örebro"

Natten som var har inte varit rolig. Luna har vaknat en gång i kvarten hela natten.. Snorig,hostig och dan,stackarn. Vi köpte faktiskt nässprej igår, nu har hon ju åldern inne. 7månader - 2 år. Det var tack vare den som det blev 2 timmars sömn till slut. Varje gång hon vaknade så ålade hon runt och grät och kliade runt snoret i ansiktet. Måttligt irriterande det måste ha varit för henne. Och för att få henne att somna om var det bara att gå upp och vandra runt i lägenheten med henne. Usch säger jag, och min rygg men vad gör man? Det är inte lätt att vara liten och dyngförkyld. Hoppas det vänder snart, hon är inte alls kry. Tar en dag i taget, och sover när Luna sover. Älskade lilla sjuka bebis!

Förhoppningsvis ska jag på inredningsparty hos Nina ikväll. Om inte Luna är för mammig. Rickard får nog slangen till bilen som vi har beställt idag så då ska han ut till Fällersta och sätta dit den så vi kan besikta den. Så får Luna vara hos farmor lite. Känner att jag kan behöva nån timme hemifrån för att ladda inför en vaken natt till.

Lite gladare blev jag när deklarationen dimpte ner i brevinkastet. Skatteåterbäringen!!! Förra året blev jag så glad för att man inte betalt för lite skatt och fick tillbaka 800 kr. I år blev det 4000 tillbaka i fickan!! Behövligt och kommer gå oavkortat till körkortssparandet.
Nu ska jag gå och lägga mig hos lillhönan och få lite sömn!
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

aaaw stackars lillhönan..hoppas hon blir bättre snart.. puss

2009-03-31 @ 14:03:13
Postat av: Nina

Stackarn.. Så jobbigt när de är sjuka. Vi vuxna har det jobbigt så man kan bara tänka sig hur barnen känner. Hoppas hon blir bättre snart!



Det är klockan 17.00! Hoppas du kan komma!!

2009-03-31 @ 14:34:13
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: L

Åh stackaren. Kommer ihåg det där med att dom drar ut snoret i ansiktet,det kan juh bara inte vara skönt.

Så kan dom knappt andas så man e konstant orolig. =( inte skoj.

Usch ja jag hoppas verkligen jag håller mig frisk i juni,då behöver man juh alla krafter man kan få inför förlossningen.

Ja super kul att vinna! Åh skulle verkligen behöva lite smink jag med.

kramis

2009-03-31 @ 15:20:13
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch vad jobbigt stackars liten och jobbigt för dig!!hoppas hon kryar på sig snart.

Du kunde hålla dig från att ringa iaf duktigt av dig det vet inte jag om jag skulle klarat, men nu är bloggen uppdaterad iaf så du får gå dit och läsa om du fortfarande är nyfiken:)

Hoppas du får en trevlig kväll om du kommer iväg på det där!

Ha det bäst!

Puss och Kram

2009-03-31 @ 16:12:11
URL: http://godisknatten.blogg.se/
Postat av: Judit

Nej stackars liten :( jobbigt när man redan har så små luftvägar att vara förskyld*!



Inredningskväll? Ohlala, lät läckert!

2009-03-31 @ 18:38:22
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Nina

nej usch va jobbigt! stackare! å stackars Luna. Ingen höjdare det där. Jag hoppas hon sovit ok under dagen så att du fått vila upp dig lite.



hoppas du kommer iväg på inredningspartyt - låter jätte skoj! å att du får sova bättre i natt!

2009-03-31 @ 20:45:42
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja det är ju det, tänk att man kan bli så glad för så lite egentligen!! Ja det gör väl det, jag jobbar på lördagkväll men jag har ju hela förmiddagen att fira med familjen:)Ja verkligen, det är ju ingen höjdare att vara sjuk! Ja vi får försöka ses när hon blivit frisk.

Nu ska jag krypa till sängs, hoppas ni får sova bättre inatt.

Pussa hönan från mig.



puss och kram

2009-03-31 @ 22:50:55
URL: http://godisknatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0