lurades lite...

...jag kom inte alls hem i söndags. Tyckte att tiden gick så fort så vi blev kvar till tisdag kväll. Har varit superskönt med lite semester hemma i skogen, och nästan helt oanträffbar har jag varit!
På lördag eftermiddag anlände vi och då grillade vi lite falukorv, m tunnbröd och pommes. En barndomsfavorit från norr. Luna fick små bitar och hon petade i sig allt, nästan en hel skiva! Lite vattenmelon på det så var kvällen gjord. Lillebror hade klippt gräset (äntligen) så då blev det att kratta mossa. Det var så skönt med lite kroppsarbete. Då gör man av med lite dålig energi.
På söndagen tog vi det lugnt. Åkte iväg till Ludvika och gick på Dollarstore. Handlade gardiner och lite krukor och annat smått och gott! Jennifer och lilla Perla kom på besök när vi kom hem. Gick ner till Sågdammen så Queenie och Perla fick springa lite. På kvällen fick Luna vara med mormor o morfar och  jag gick ner och fiskade lite med Mickis och Amandus. Var många år sen jag fickade men jag älskar det. Så otroligt avstressande och roligt! Höll Luna uppe till elva sen gick vi och lade oss.
Sen var det måndag. Japp vi blev ju kvar. Mamma fick ledigt från jobbet så hon kom hem på förmiddagen. Så vi tog en promenad till sandtaget för att fiska lite idag med. Queenie badade och Luna sov i vagnen. Varmt och skönt och fisken nappade. När pappa slutade jobbet så åkte vi till Lindesberg och åt pizza och hälsade på Lunas lilla kompis Anna. Så lite och go!! Har nästan glömt att Luna varit så liten en gång. Passade på att fota lite men jag hade ju inte kameran med mig.
Tisdagen åkte vi till kopparberg och hälsade på gammelfarmor. Jätteroligt att ses som vanligt och Luna busade och hade kul! Sen gick vi till Jennifer och blev bjudna på mat. Luna åt massor med kyckling och ris. Åkte med pappa till ställdalen när han slutade och vid sex åkte dom iväg på valpkursen med Queenie och jag och Jennifer gick iväg till tåget. Hon gjorde oss sällskap ända till Frövi för Emelie hade fyllt år!
Äntligen i stan igen och äntligen pappa/Rickard! Som vi har saknat så! Han har jobbat och varit på sitt första fotojobb. Åkte till Fällersta och klippte Ronny, han ska ju åka med nya båten till Estland idag. Luna fick kramas med farmor och vovvarna. Sen åkte vi hem och sooooov!

Glöm inte att titta in på alla fina bilder som R tog medans jag och Luna var i Ställdalen.
Rickards


Idag blir det lite plock här hemma. Inga planer än så länge!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ni verkar ha haft det roligt :)

Undrade precis vart ni hade tagit vägen hehe

Va kul att han varit på sitt första fotojobb! Vad var det för nåt?

Måste ses nån dag igen, kanske i helgen? Kom förbi på lite fika och kanske även mat ;)

2009-05-27 @ 22:31:18
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, söndag låter nog bra :)

Idag jobbar Salah och jag ska träffa Petra. Annars har vi inga planer. Vad gör ni då?



Va bra, men hoppas det kommer igång ordentligt för honom snart! :)

2009-05-28 @ 09:33:43
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: L

Skönt för er att få komma hemifrån lite =)

Liten mini semester.

Ja jag har redan fått värmeutslag för det är så varmt på natten. Så jag skulle inte stå ut om jag går hela juni. Suck.. Fasst går ju inte att göra så mycket åt det om d skulle bli så.Har ni några planer för helgen??

2009-05-28 @ 12:28:26
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: L

Mysigt =) Kul med studenten! Menat du hans mamma? Du skrev mamma men gissar på syster? =)

Jo dom var smarriga L

Vi ska åka till en strand idag så dottern får bada så ska jag försöka sitta i skuggan och fika. Får se hur det går =/

JA grinfärdig e jag hela tiden känns det som S

Ha en underbar helg och lycka till med slitet i trädgården :D kramis

2009-05-30 @ 11:26:46
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/
Postat av: Nina

jo då här flyter det på :P hos er med :D



åå fasen.. hade ja ingen aning om heller. så theo är alltså småbarn snart- haha :D



nja vi har bara på fre att gå på.. sen är det inte så mkt mer. så det känns ändå skönt. brukar bli så hektiskt med allt. hur många hade ni då? många låter det som.. :D



ja ibland är bloggen så seg så det går inte att få upp några. så trist. hoppas du får upp lite nästa gång..



ja det va lillemor som sms igår surrö. hon va på g in på bb. men fick åka hem igen. den lurisen :D va fasen hundra på att bebisen skulle komma ut.. men hon dyker upp snart :D hihi. så spännande..



nu ska ja sussa här :D natti natt!

2009-06-03 @ 22:54:12
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

jo då här flyter det på :P hos er med :D



åå fasen.. hade ja ingen aning om heller. så theo är alltså småbarn snart- haha :D



nja vi har bara på fre att gå på.. sen är det inte så mkt mer. så det känns ändå skönt. brukar bli så hektiskt med allt. hur många hade ni då? många låter det som.. :D



ja ibland är bloggen så seg så det går inte att få upp några. så trist. hoppas du får upp lite nästa gång..



ja det va lillemor som sms igår surrö. hon va på g in på bb. men fick åka hem igen. den lurisen :D va fasen hundra på att bebisen skulle komma ut.. men hon dyker upp snart :D hihi. så spännande..



nu ska ja sussa här :D natti natt!

2009-06-03 @ 22:54:36
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, jag skulle gärna passa på när man får rycket men tyvärr så vaknade Eya precis efter jag skrivit inlägget :/ Efter det tog det lång tid att städa men en tös som drar ner allt ;)

Imorgon skulle syrran ta Eya en stund så jag får göra något ifred. Städa, glo på tv, sitta vid datorn, åka till en kompis eller vad man nu känner för :) Så det känns skönt!

2009-06-03 @ 23:12:25
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Haha ja vi får väll se om hon tar efter stora syster. Jag hoppas verkligen,verkligen det!! MEn jusst nu känns det som hon kommer ligga inne ända till v42!

Hur är det med er??kramisar

2009-06-04 @ 12:18:01
URL: http://nicolesnitchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0