ställdalen

Dagarna går och plötsligt inser man att man inte har bloggat på några dagar igen =) I fredags åkte vi till ställdalen med tåg, jag Rickard och hönan. Var länge sen och dags att ladda batterierna. Och det gjorde vi. Gick ut i skogen med mamma och Queenie och plockade blåbär, kantareller och trattisar. Rickard och pappa grejade där hemma med ved och annat. Och gissa om jag kom på att det nog var dags att börja träna upp mig. Kånkade runt hela elljusspåret backe upp och backe ner med Luna sovandes i vagnen. Till slut gick jag med Queenie och mamma gick med vagnen. På söndagen åkte vi till Ställberg och spelade brännboll. Många var vi så det var skitkul! Jag sprang som en dåre och gissa vem som fick rulla ur sängen dagen efter. Gud man hittade alla bortglömda och förtvinade muskler på nolltid. Luna var med och knatade runt i nya höstskorna och toppmössan med mormor och morfar.Rickard tog en massa kort på oss när vi spelade och gud vad ful man är när man slår iväg bollen! Lyckade bilder =)
Vi han även med att träffa farmor och Jennifer. Och på måndagen träffade vi Natta och lilla Noel. Väldigt roligt att träffas, var länge sen. Lunis fick en hel påse med kläder och en söt väst nu till hösten. Tack underbara ni!!
Och tack mamma och pappa för en trevlig helg!

Underbara lilla älsklingshöna! Gott med choklad!

Nu i veckan har Rickard jobbat lite extra på Willys och jag och Luna har plockat lite här hemma. Det har inte varit något vidare väder. Regnrusk och åska. Men igår pallrade vi oss iväg till Nina och Eya för att hälsa på. Salah och Rickard kom på kvällen och vi åt kanongoda biffar med potatisgatäng och grön sås, som ni kan läsa mer om hos Nina.

Annars har vi fått ta del av riktigt underbara nyheter. Efter att hon själv publicerat nyheten på sin blogg så kan jag äntligen få berätta att våra kära grannar väntar en liten knodd! Så himla roligt!! Ska bli så kul att följa en växande mage igen. Kika gärna in hos Erika.

Ikväll väntar tvättstugan och Luna har precis somnat. Adios!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hehe söthönan :)

2009-09-03 @ 22:43:24
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Erika

Nej det var tydligen något nytt som dom börjat med, och det kan ju vara intressant, så man vet att allt står rätt till. Hehe ja klart Lunis ska få sig ett syskon, men hon måste övertala pappa först...;)

Ja det har vi absolut längtar så tills dom första tolv veckorna är över så man kan andas ut lite iaf. Kram kram

2009-09-04 @ 14:15:46
URL: http://godisknatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0