Måla

Mycket som handlar om at måla just nu. Luna har fått vattenfärger som hon gillar att måla med och jag och Rickard har oljat in utemöblerna. Sen ska fasaden och fönstren i köket och badrummet målas, men det gör målarna som ockuperar våran lägenhet för tillfället. ÖBO hade ett möte i våras där alla var välkomna att säga sitt om vilken färg man gärna ville se att husen blev målade i. Det kom endast 7 st på det mötet så för att straffa alla ointresserade hyresgäster bestämde ÖBO att dom skulle måla allt i Orange. ORANGE!! Ser inte allt för vackert ut. Hur som hellst fick vi igenom att dom endast får måla dörrarna och själva "huset" orange. Inne på framsidan blir det vitt och grått, tack och lov. Tycker att eftersom det finns folk som faktiskt flyttar pga gräslig färg på sitt boende bör väl Öbo göra området attraktivt att bo i. Men så långt tänker dom inte. Sådär slut på gnället. Jag ska städa lite för Rickard och Luna åkte till Nanno en sväng. Senare ska jag träffa Erika en stund.

Bjuder på denna idag. Luna vattnar rabatten med nya vattenslangen jag fick
av henne och Rickard i mors-dags present!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (synlig enbart för mig)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0